۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۵۳

چرا مایکروسافت از سامسونگ شکایت کرد؟

ایتنا- باز هم دعوای دو غول دنیای فناوری. شاکی: مایکروسافت، متهم: سامسونگ.
چرا مایکروسافت از سامسونگ شکایت کرد؟




به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت مایکروسافت شکایتی را علیه سامسونگ در دادگاه فدرال نیویورک تنظیم و شریک قدیمی خود را به عدم پرداخت سهم این شرکت پس از استفاده از فن آوریهای ثبت شده مایکروسافت در تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند اندرویدی متهم کرده است.


مایکروسافت افزود: سامسونگ به قرارداد سال ۲۰۱۱ پایبند نیست و تصمیم برای اقدام حقوقی علیه آنها پس از ماهها مذاکره طاقت فرسا اتخاذ شده است.

بر اساس قرارداد دو شرکت، سامسونگ باید به دلیل استفاده از اختراعات ثبت شده مایکروسافت در گوشی‌های خود، به ازای تولید هر گوشی اندرویدی سهمی را برای این شرکت در نظر بگیرد.

دیوید هوارد، نایب رئیس مایکروسافت گفت: ما این تصمیم را آسان اتخاذ نکردیم به ویژه علیه شرکتی که همکاری سازنده و دیرینه ای با آنها داشته ایم. متاسفانه حتی شرکا نیز گاهی دچار اختلاف می‌شوند. پس از ماهها تلاش برای حل این اختلافات، سامسونگ در قالب یک سری نامه نگاری و مذاکرات صراحتا اعلام کرد که ما درباره این قرارداد اختلافات اساسی داریم.

سخنگوی سامسونگ در واکنش به شکایت مایکروسافت گفت: ما این شکایت را به طور دقیق بررسی و اقدام مناسبی را در واکنش به آن اتخاذ می‌کنیم.

اگرچه این شکایت علنی و بیانگر مذاکرات پشت پرده بین دو شرکت درباره حق اختراعات ثبت شده است. اما بخش های جالب ماجرا نظیر میزان سهمی که سامسونگ باید بپردازد و روش محاسبه آن مشخص نیست.

به گفته مایکروسافت، فروش گوشیهای هوشمند سامسونگ از زمان امضای این قرارداد افزایش یافته و فروش این شرکت از ۸۲ میلیون دستگاه گوشی اندرویدی در سال ۲۰۱۱ پس از سه سال به ۳۱۴ میلیون دستگاه رسیده است.
کد مطلب: 31682
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام