۶
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۹

رکورد دسترسی به اینترنت با سرعت ۵ ترابایت در ثانیه

ایتنا - فناوری جدید ارایه شده توسط این محققان امکان می‌دهد تا بارگذاری یک فیلم سینمایی با کیفیت HD پیش از خواندن واژه "کلمه" تمام شود.
رکورد دسترسی به اینترنت با سرعت ۵ ترابایت در ثانیه


محققان فنلاندی رکورد شکستند و پس از مدت‌ها تحقیق و بررسی موفق شدند رکورد انتقال اطلاعات در خطوط پهن‌باند فیبر نوری را با سرعت ۵ ترابایت در ثانیه به ثبت برسانند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم، دانشگاه فنی دانمارک(TUD) موفق شد در حالت آزمایشگاهی انتقال داده در شبکه فیبر نوری با سرعت ۴۳ ترابیت در ثانیه را به ثبت برساند که تقریبا می‌توان آن را معادل سرعت ۵.۴ ترابایت در ثانیه دانست.

فناوری جدید ارائه شده توسط این محققان امکان می‌دهد تا بارگذاری یک فیلم سینمایی با کیفیت HD پیش از خواندن واژه "کلمه" تمام شود و به عبارت دیگر، در حالی که شما هنوز روخوانی این کلمه را به اتمام نرسانده‌اید با فناوری مذکور یک فیلم سینمایی کامل بارگذاری می‌شود.

نکته قابل ملاحظه در این اقدام استفاده از کابل فیبر نوری تک‌هسته‌ای است که این کابل هم‌اکنون در خانه‌ها و مراکز تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

به عبارت دیگر می‌توان گفت این شانس برای همه کاربران جهانی وجود دارد که مبتنی بر کابل‌های معمولی فیبر نوری بتوانند اینترنت با سرعت یاد شده را در اختیار بگیرند.

کارشناسان اروپایی هم‌اکنون می‌کوشند شبکه کابلی خانگی را با استاندارد IEEE سازگار کنند تا مبتنی بر آن امکان دسترسی به اینترنت با سرعت ۴۰۰ گیگابیت در ثانیه فراهم شود.

لازم به ذکر است که رکورد قبلی در این زمینه در سال ۲۰۱۱ به ثبت رسید و طی آن موسسه فناوری Karlsruhe موفق شد سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت را به ۲۶ ترابیت در ثانیه برساند.
 
کد مطلب: 31674
نام شما
آدرس ايميل شما


یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
آخ قلبم.... چرا سرم داره گیج میره..... یکی آب قند بدهد به من.... ایتنا چرا از این خبرها میدی؟ نمیگی ملت تحمل ندارن خدای ناکرده سکته میکنن؟!!!! :-)
feedback
Iran, Islamic Republic of
باز هم سقوط اخلاقی جوامع غربی! :D
mori
feedback
Iran, Islamic Republic of
یا ابرفرض
کاش یک دهم این سرعت رو داشتیم کاااااش............
البته اگر کسایی که میخوان فیسبوک اسلامی(!) راه بندازن اجازه بدهند بودجه مملکت جای درست خرج شود............
feedback
Iran, Islamic Republic of
اونوقت مسئولین ما دنبال راههای کاراتر ایجاد محدودیت دسترسی و اختلال هستند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
این یک پروژه صهیونیستی ست...مرگ بر...
! خخخخخ
همهمه
feedback
Iran, Islamic Republic of
غصه نخورين مسئولان اعلام كردند كه اين فناوري تا يك قرن اينده وارد كشور خواهد شد
شاد باشيد
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام