۶
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۰

ویندوز 9 ممکن است برای کاربران ویندوز اکس‌پی، ویستا و 7 رایگان باشد

ایتنا- مایکروسافت عزمش را جزم کرده که شکست سنگین ویندوز 8 رادجبران کند.
ویندوز 9 ممکن است برای کاربران ویندوز اکس‌پی، ویستا و 7 رایگان باشد


بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت سخت در تلاش است تا ویندوز ۹ را که می‌تواند برگ برنده این شرکت در بازار رقابتی سیستم‌های عامل باشد را در اوایل سال آینده برای کامپیوترهای خانگی، تبلت‌ها و گوشی‌های همراه ارایه دهد.

اخیرا ماری جو فولی (روزنامه نگار معروف و یکی از آگاهان امور مایکروسافت) در گزارش جدیدی مدعی شده است که احتمال می‌رود این شرکت در آپدیت‌های آتی ویندوز ۸.۱ تغییرات چندانی را لحاظ نکند چرا که از قرار معلوم قصد تمرکز بیشتری بر روند ساخت ویندوز ۹ را دارد.

احتمال می‌رود که مایکروسافت فروردین ماه آینده ویندوز ۹ را رونمایی کند و با این حساب دور از ذهن نیست که آپدیت دوم ویندوز ۸.۱ که در این ماه منتشر خواهد شد تغییرات زیادی را به همراه نداشته باشد و آپدیت سوم ویندوز ۸.۱ نیز شاهد تغییرات کمتری باشد.

البته چند وقت پیش نیز شاهد انتشار شایعاتی در خصوص عدم انتشار آپدیت سوم ویندوز ۸.۱ بودیم اما احتمال وقوع این امر کاملا به عرضه ویندوز ۹ بستگی دارد چرا که اگر عرضه این محصول با تاخیر انجام شود در این حالت مایکروسافت چاره‌ای به غیر از انتشار آپدیت سوم ویندوز ۸.۱ نخواهد داشت. اما در این میان مطلبی که جالب به نظر می‌رسد سیاست‌های تشویقی احتمالی مایکروسافت برای دارندگان ویندوزهایی به غیر از ویندوز ۹ است.

گفته می‌شود که این غول نرم‌افزاری در صدد است تا هنگام عرضه ویندوز ۹، به کاربران ویندوز‌های ایکس‌پی، ویستا و سون اجازه دهد تا سیستم‌عامل خود را به صورت کاملا رایگان به ویندوز ۹ ارتقا دهند.

در ظاهر به نظر می‌رسد که این اقدام مایکروسافت می‌تواند سیاست خوبی در جهت همگانی کردن هرچه سریعتر سیستم‌عامل جدید این شرکت می‌باشد اما این امر را نیز نباید نادیده گرفت که هنوز سازندگان کامپیوترهای‌خانگی سعی در افزایش فروش خود با توجه به عرضه ویندوز ۸ دارند.

احتمال عرضه دو نسخه بتا و آزمایشی از ویندوز ۹ نیز در اواخر امسال سال جاری میلادی دور از ذهن به نظر نمی‌رسد و این طور که پیداست مهرماه و آبان‌ماه امسال شاهد عرضه نسخه بتای ویندوز ۹ خواهیم بود.

در پایان باید به این مطلب نیز اشاره کرد که مایکروسافت به هیچ‌وجه مطالب فوق را به صورت رسمی تایید نکرده است و تا کنون در خصوص نسخه بعدی سیستم‌عامل خود سکوت اختیار کرده است.

منبع: فارنت
کد مطلب: 31669
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
فعلا که ویستا اومد دیدیم اکس پی بهتره، 7 اومد دیدیم اکس پی بهتره، 8 اومد دیدیم اکس پی بهتره. نهشون رو هم میبینیم.
امیر رجایی
feedback
Iran, Islamic Republic of
Xp از سون و 8.1 بهتره؟کجاى کارى؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
بله اکس پی هم سبکتر و روانتره هم زیباتر و دم دست تر. ویندوزهای جدیدتر با اون رنگ های شفاف و کم رمق و کودکانه باعث خستگی و ازار چشم ها میشن. برتری ویندوزی مثل 7 فقط امنیت بالاتر است.
feedback
United States
7 از همه بهتر بود و هست . 8 و 8.1 واقعا مزخرف . دائما لگ ! دائما گیر و خطا . تطبیق پذیریش با سخت افزار خیلی پایینه
feedback
Iran, Islamic Republic of
ویندوس اکس پی همچنان محبوب دلها است:
https://www.itna.ir/vdciwqap.t1az52bcct.html
کاربر
feedback
Iran, Islamic Republic of
از این دو امکاناتش بهتر نیست امّا رابط کاربریش بعتره.ویندوز هشت رو دقیقا نمی دونم ولی با 7 که کار کردم رابط کاربری xp بهتر بود.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام