۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۶

اجرای رومینگ ملی در همه شهرهای کشور

ایتنا- با اجرای رومینگ ملی، در هر شهر و هرجا نگران آنتن‌دهی موبایل خود نخواهید بود.
اجرای رومینگ ملی در همه شهرهای کشور


هیچ شهروندی نباید دغدغه پوشش با کیفیت تلفن همراه حتی در نقاط کم پوشش را داشته باشد که قرار است با عملیاتی شدن طرح رومینگ ملی، این مهم میسر شود و قرار است که به زودی همه شهرهای کشور از رومینگ ملی برخوردار شوند.


به گزارش ایتنا از  ایسنا، چندی پیش بهره‌برداری از فاز نهایی استفاده متقابل از تلفن‌های همراه و تکمیل رومینگ ملی انجام و بر این نکته تاکید شد که وظیفه حاکمیت پوشش سراسری و با کیفیت مطلوب تلفن همراه برای مشترکان است.

در این طرح بر حذف سهم دولت از اپراتور میزبان رومینگ تاکید و اعلام شده که این امر به منظور ایجاد انگیزه برای اپراتورها انجام می شود.

درباره هزینه استفاده از این طرح هم به همین حد بسنده شده که مشترکان اگر همان سرویسی را که از مجموعه اپراتور اصلی دریافت می کنند بخواهند برایشان هزینه‌ای نخواهد داشت اما اگر از اپراتور دیگر سرویس ارزش افزوده‌ای را بخواهند؛ اپراتور میزبان در قبال آن سرویس، هزینه دریافت می کند.

روز ۲۴ تیرماه اعلام شد که با به روزرسانی سوئیچ‌های WLL طی ۴۵ روز آینده، امکان بهره مندی روستائیان نیز از این طرح ملی فراهم خواهد شد.

در این باره معاون وزیر ارتباطات بر حفظ حریم فعالیت کسب و کار برای سه اپراتور تاکید کرده و گفته است که به دلیل فراهم شدن فضای جدید تعامل بین اپراتورها، نیازمند تغییر و بازنگری پروانه‌ها هستیم.

در هر حال از دو سال و نیم پیش این طرح تصویب شده و قرار است با اجرا شدن این طرح مشکل آنتن دهی در تمام نقاط کشور رفع خواهد شد به این معنی که فرایند پویا در رومینگ ملی، موجب می شود هیچ نقطه بدون پوشش دهی نداشته باشیم.

همچنین قرار است سرویس‌دهی در همه جاده های اصلی، فرعی و ریلی نیز در مرحله دوم عملیاتی خواهد شد و در نتیجه آن فرهنگ تعامل و همکاری کامل بین اپراتور اول، دوم و سوم وهمچنین با اپراتورهای منطقه ای و یا اپراتورهای آینده به وجود آید.

بر اساس مصوبه ۱۷۶ کمیسیون تنظیم مقررات رومینگ ملی باید توسط تمامی اپراتورها، چه منطقه ای و چه ملی اجرایی شود.

به گفته عمیدیان درباره از بین بردن انگیزه اپراتورهای ضعیف برای افزایش پوشش‌های توسعه‌ای، در ارزیابی اپراتورها، تعهدات پروانه‌ای مد نظر قرار می گیرد و توسعه با رومینگ منافاتی نخواهد داشت چرا که رومینگ در جهت ارتقاء کیفیت و سرویس خدمات به مردم است و خدمات توسعه‌ای اپراتورها حذف نخواهد شد.

رومینگ ملی را قدم نخست اجرای طرح" ترابرد پذیری شماره ها" است و با اجرای این طرح مشترکان می توانند با حفظ شماره خود، از خدمات اپراتوری که کیفیت بهتر و تعرفه‌های پایین‌تر دارد بهره‌مند شوند و بتوانند بر اساس نیازشان قدرت انتخاب داشته باشند.
کد مطلب: 31667
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام