۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۴

چه‌کسانی می‌توانند شماره تلفن ثابتشان را تعویض کنند؟

ایتنا- برای تعویض شماره تلفن ثابت از طریق مخابرات لازم است حتما دارنده خط مزاحم داشته باشد.
چه‌کسانی می‌توانند شماره تلفن ثابتشان را تعویض کنند؟


به گزارش ایتنا از ایسنا، معاون تجاری مخابرات استان تهران درباره شرایط تعویض شماره تلفن ثابت اظهار کرد:‌ تعویض شماره تلفن ثابت معمولا به دو علت رخ می دهد؛ در مورد اول که به مباحث فنی مربوط می‌شود ما مجبور می‌شویم به دلیل مسائل فنی شماره‌ای را تغییر دهیم که در این زمینه سعی می شود شماره‌ها به گونه‌ای تغییر کنند که چهار رقم آخر آنها ثابت باقی بماند.

محمدرضا بیدخام در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا چهار شماره اول مربوط به مناطق نمی‌شود نیز اظهار کرد: بله و به همین دلیل معمولا تغییر شماره به دلیل موضوعات فنی حالت مرکزی به خود می گیرد و معمولا دراین موارد شماره‌هایی که مربوط به یک مرکز هستند تغییر می کند.

وی در ادامه حالت دوم تعویض شماره را مربوط به زمانی دانست که مشترک به دلیلی مانند داشتن مزاحم بخواهد شماره خود را تغییر دهد.

بیدخام در توضیح بیشتر در این باره گفت: معمولا تعویض شماره تنها به دلیل داشتن مزاحم رخ می‌دهد و برای این اتفاق لازم است حتما مشترک پرونده کشف مزاحم را پر کرده و علل آن مورد بررسی قرار گرفته باشد.

وی گفت: برای تعویض شماره به دلیل مزاحمت همچنین داشتن دستور مقام مربوطه در منطقه الزامی است و تنها در شرایطی این اتفاق رخ می دهد که پس از پر کردن فرم کشف مزاحمت موفق به مزاحم یابی نشده باشند.

معاون تجاری مخابرات استان تهران هزینه مربوط به تعویض شماره را نیز ۲۰ هزار ریال دانست و در ارتباط با افراد دیگری که مایل به تعویض شماره‌های خود هستند عنوان کرد: برای تعویض شماره لازم است که حتما افراد مزاحمت داشته باشند در غیر این صورت اگر فردی بخواهد شماره خود را تغییر دهد می تواند شماره‌اش را در بازار آزاد به فروش رسانده و در صورت موجود بودن شماره های جدید در مراکز مخابراتی یک خط جدید دریافت کند.

وی درباره سرانجام خط‌های دارای مزاحم که به مخابرات تحویل داده شده نیز این گونه تاکید کرد که ‌در اکثر موارد سعی می شود این شماره ها حداقل به مدت یک سال واگذار نشوند تا مزاحمت آن ها برطرف شود.

بیدخام در ارتباط با این که اگر شماره‌ای رند بوده باشد آیا پس از تعویض نیز شماره جدید به همان رندی خواهد بود گفت: اگر شماره‌ای به دلیل داشتن مزاحم تعویض شود شماره جدید براساس خط‌هایی که در مراکز موجود است واگذار می‌شود.

به گفته وی در سال ۹۲ در مجموع ۴۰ هزار شماره به دلیل موضوعات فنی تعویض شده و آمار کشف مزاحمت‌ها به ۱۰۵۰ مورد رسیده است.
کد مطلب: 31666
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام