کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش کیفیت اینترنت در جو رقابتی سالم

خبرگزاری ايسنا , 11 مرداد 1393 ساعت 8:29

ایتنا- یک کارشناس: اینترنتی فعلی گاهی کفاف بازکردن صفحات و ویدئوها و عکس‌ها را هم نمی‌دهد.




باید جو حاکم را به یک جو رقابتی تبدیل کرد زیرا در یک فضای رقابتی سالم، کیفیت افزایش و قیمت کاهش پیدا می‌کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محسن موسوی - عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور - گفت: بصورت کلی انحصار چیزی خوبی نیست و مانع رقابت شرکت‌های خصوصی حول یک موضوع می‌شود.

وی افزود: درصورت تامین پهنای باند و رفع انحصار مخابرات فصل جدید از اینترنت در کشور گشوده خواهد شد. البته باید درنظر داشت که محدودیت ۱۲۸ کیلوبیتی نیز دست کاربران را بسته و این محدودیت را هم باید از میان برداشت.

این کارشناس درباره مقوله کم فروشی اینترنت هم اعتقاد دارد: بحث کم‌فروشی به دلیل کمبود پهنای باندی که شرکت‌ها دارند، رایج بود. درحال حاضر وزارتخانه در حال افزایش ظرفیت پهنای باند در کشور است و همین موضوع می‌تواند تاثیر خود را روی مقوله کم فروشی بگذارد. بسیاری از شرکت‌ها به دلیل نداشتن پهنای باند آن را بین افراد بیشتری تقسیم می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود که کاربر در هنگام اتصال احساس کندی کند.

وی در ادامه رفع محدودیت سرعت اینترنت را برای کاربران خانگی الزامی دانست و افزود: در حال حاضر محدودیت ۱۲۸ کیلوبیتی برای کاربران اینترنت خانگی وجود دارد که کفاف باز کردن بعضی از صفحات، عکس‌ها و ویدیو‌ها را نمی‌دهد. باید حداقل کف سرعت اینترنت را به ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه ارتقا داد تا کاربران بتوانند از این خدمت بیش از پیش استفاده کنند.

او در پایان مطرح کرد: درحال حاضر نیز بعضی اوقات در برخی مناطق کشور سرعت اینترنت به شدت افت پیدا می‌کند. البته باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که بعضی از سایت‌ها به دلیل داشتن محتوای سنگین یا استفاده از پروتکل‌هایی خاص با سرعت کمتری در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.


کد مطلب: 31651

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31651/افزایش-کیفیت-اینترنت-جو-رقابتی-سالم

ايتنا
  https://www.itna.ir