کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خیز بلند چینی‌ها برای تسخیر بازار جهانی موبایل

عرضه سیصدمیلیون گوشی هوشمند چینی ظرف سه ماه

16 مرداد 1393 ساعت 12:50

ایتنا - هوواوی بزرگترین شرکت چینی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بوده است و در فصل دوم امسال تعداد گوشی‌های عرضه شده توسط آن رشد 95.1 درصدی را تجربه کرد.




کارخانه‌های چینی تولیدکننده گوشی هوشمند تلاش فراوان می‌کنند تا به صورت گسترده‌تر وارد بازار جانی شوند و نتیجه این تلاش باعث شده است تا مرکز تحقیقاتی IDC این شرکت‌ها را بزرگترین رقیب برای بزرگترین تولیدکنندگان تلفن همراه بداند.


به گزارش ایتنا از رایورز، مرکز تحقیقاتی IDC در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در فصل دوم سال جاری میلادی شرکت‌های چینی در مجموع ۲۹۵.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند روانه بازار جهانی کردند.

این رقم نسبت به تعداد گوشی‌های هوشمند چینی که در مدت مشابه سال قبل عرضه شد رشد ۲۳.۱ درصدی را نشان می‌دهد و مرکز تحقیقاتی IDC می‌گوید که این مراکز در فصل دوم امسال توانستند در بازار چین تمام رقبای خارجی را پشت‌سر بگذارند.

در این گزارش اعلام شد که هوواوی بزرگ‌ترین شرکت چینی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بوده است و در فصل دوم امسال تعداد گوشی‌های عرضه شده توسط آن رشد ۹۵.۱ درصدی را تجربه کرد.

با توجه به اینکه خدمات مخابراتی 4G LTE در کشور چین محبوبیت زیادی دارند، بررسی‌ها نشان داد که در فصل دوم امسال Huawei P7 پرفروش‌ترین گوشی برای چینی‌ها بود.

 

اما در خارج از مرزهای چین گوشی‌های ارزان‌قیمت سری Y هوواوی توانستند محبوبیت زیادی بین کاربران کسب کنند و بیشترین فروش را داشته باشند.

در این میان شرکت چینی لنوو که این روزها صاحب شرکت موتورولا هم شده است، عرضه گوشی‌های خود به بازار جهانی را ۳۸.۷ درصد افزایش داد.

شرکت IDC اعلام کرد که سامسونگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان در فصل دوم امسال با کاهش ۳.۹ درصدی فروش گوشی‌های خود مواجه شد و اپل نیز در این دوره زمانی با عرضه ۳۵.۱ میلیون دستگاه آیفون رشد ۱۲.۴ درصدی را تجربه کرد.


 


کد مطلب: 31624

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31624/عرضه-سیصدمیلیون-گوشی-هوشمند-چینی-ظرف-سه-ماه

ايتنا
  https://www.itna.ir