۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۸

هر دستگاه Fire Phone آمازون: ۲۰۴ دلار هزینه تولید؛ ۶۵۰ دلار قیمت فروش

ایتنا - آمازون به‌ازای هر دستگاه گوشی ۴ دلار هزینه کارخانه‌ای پرداخت می‌کند که با این رقم هزینه بخش سخت‌افزار هر Fire Phone به 204 دلار می‌رسد.
هر دستگاه Fire Phone آمازون: ۲۰۴ دلار هزینه تولید؛ ۶۵۰ دلار قیمت فروش


نخستین گوشی هوشمند آمازون که با نام Fire Phone شناخته می‌شود، با هزینه کم ساخته شده است تا این شرکت بتواند نخستین گام‌های خود برای ورود به بازار جهانی تلفن همراه را مقتدرتر بردارد.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم، بررسی هزینه مواد به‌کار رفته(BOM) در نخستین گوشی هوشمند شرکت آمازون به گونه‌ای محاسبه می‌شود که این شرکت عرضه‌کننده خدمات فروش آنلاین بتواند سود قابل ملاحظه‌ای از فروش این محصول به‌دست آورد.

با این وجود گفته می‌شود که آمازون برای طراحی و توسعه این گوشی هوشمند هزینه زیادی صرف کرده است و به همین خاطر باید تعداد زیادی Fire Phone در بازار جهانی فروخته شود تا آمازون از فروش آن به سوددهی برسد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی "مرکز خدمات هوشمند دستگاه‌های موبایلی" در شرکت IHS Technology، هر دستگاه گوشی هوشمند Fire Phone با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی NAND با هزینه ۲۰۱ دلار ساخته می‌شود.

البته باید توجه داشت که آمازون به‌ازای هر دستگاه گوشی ۴ دلار هزینه کارخانه‌ای پرداخت می‌کند که با این رقم هزینه بخش سخت‌افزار هر Fire Phone به ۲۰۴ دلار می‌رسد.

 

این گوشی هوشمند که هم‌اکنون به صورت محدود در بازار وارد شده است، در حالت قفل نشده و بدون قراردادهای مخابراتی با قیمت ۶۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

این اعداد و ارقام نشان می‌دهد قیمت Fire Phone به صورتی تعیین شده است که می‌تواند با بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار جهانی رقابت کند و محبوبیت بیشتری نسبت به آنها به دست آورد.

البته باید توجه داشت که ارقام مذکور فارق از هزینه بخش تحقیق و توسعه محاسبه شده است و به همین خاطر آمازون می‌بایست تعداد زیادی Fire Phone به فروش برساند تا بتواند در این زمینه سود مورد نظر خود را کسب کند.

کارشناسان می‌گویند که Fire Phone از نظر امکانات و البته قیمت با بهترین گوشی‌های عرضه شده از سوی شرکت‌های سامسونگ و اپل برابری می‌کند و می‌تواند رقیب تازه در بازار جهانی باشد.

 
کد مطلب: 31621
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
204 دلار فقط هزینه سخت افزاری هست
باید به این مبلغ هزینه
نرم افزارها
تحقیق و توسعه
آپدیت و امنیت
و...
رو اضافه کرد
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام