۱۴
۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۷
به ادعای مخابرات

هجوم هکرها به اینترنت‌ کاربران خانگي در مشهد

ایتنا- هکرها حجم اینترنت مشهدی‌ها را می‌بلعند!
هجوم هکرها به اینترنت‌ کاربران خانگي در مشهد


برخی شهروندان مشهدی از مصرف نامتعارف حجم اینترنت خود ناراضی هستند و مخابرات خراسان رضوی اعلام کرده که هکرها حجم اینترنت مشهدی‌ها را می‌ربایند و البته پلیس فتای خراسان رضوی این سارقان نامرئی را شناسایی می‌کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، تخلف هکرها در مصرف حجم اینترنت شهروندان مشهدی قابل پیگیری است و شهروندانی که ازکاهش نامتعارف حجم اینترنت خود ناراضی هستند می‌توانند این قضیه را با پلیس مطرح کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از هک شدن اینترنت‌ كاربران خانگي در مشهد خبرداد و گفت: از دلایل کاهش حجم اینترنت افراد استفاده شدن آن توسط سارقان اینترنتی یعنی هكرها است که ازطریق هک رمز کاربران از حجم اينترنت شهروندان می ربایند.

علی آبسالان دلایل مصرف زودهنگام حجم اینترنت شهروندان را اینگونه بیان کرد: دانلود و وبگردی‌های بیش از اندازه یکی از دلایل است و در این وبگردی‌ها ممکن است نرم‌افزارهای موجود در سیستم شخصی بدون اینکه متوجه باشد، از طریق اینترنت به روز رسانی شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد علت دیگر تمام شدن حجم اینترنت شهروندان را هجوم هکرها به خط اینترنت هاي خانگي دانست.

وی تاکید کرد: سارقان اینترنتی از طریق ورود به مودم شخصی افراد، نام کاربری و پسورد اینترنت آنان را هك كرده و در زمان هايي که شخص از اینترنت استفاده نمي كند از آن برداشت مي كنند.

آبسالان همچنین افزود: اینترنت بی‌سیم چه از طریق شبکه‌های بزرگ وایلرس تامین شود و چه از طریق وایفا، احتمال نفوذ و استفاده از آن توسط دیگران وجود دارد.

شهروندان به عنوان کاربر نهایی مراقبت‌های لازم را انجام دهند
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد توضیح داد: تعدادی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت بی‌سیم، امنیت را تامین می‌کنند اما شهروندان به عنوان کاربران نهایی بايد مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا امكان دسترسي را از اين افراد بگيرند.

وی برای جلوگیری از هک شدن اینترنت بی‌سیم روشهایی را پیشنهاد کرد: اگر فقط خودتان با یک کامپیوتر از اینترنت بی‌سیم استفاده می‌کنید، مودم خود را در حالت Bridge قرار داده تا امکان برقراری ارتباط دیگری وجود نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: در صورت استفاده نکردن از اینترنت مودم خود را خاموش کنید و رمز عبور خود را هرگز از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی در اختیار افراد قرار ندهید.

آبسالان ادامه داد: همیشه یک آنتی ویروس یا فایروال معتبر بر روی ویندوز خود داشته باشید و مرتب آن را به روز رسانی کنید، اگر بنا بر نیاز خود از سیستم PPPOE استفاده می‌کنید در تنظیمات شبکه خود گزینه Mac Filter را فعال کنید و از سرویس دهنده اینترنت خود بخواهید در صورت امکان، یک بار گزارش‌های مصرف شما را چک کند و در صورت مشاهده مک آدرس‌های متفاوت، آن را به شما اعلام کند.

وی افزود: اگر در منزل یا محل کارتان ازHot Spot استفاده می‌کنید، آن را به IPهای شبکه خودتان محدود کنید و اگر سرویس‌دهنده اینترنت شما امکان محدود کردن اینترنت تنها برای یک آدرس را دارد، از سرويس دهنده بخواهید این کار را انجام دهد.

امکان شناسایی هکرها برای پلیس فتا به راحتی وجود دارد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌رضوی تاکید کرد: امکان شناسای هکرها و افرادی که از حجم اینترنت شهروندان می‌ربایند؛ برای پلیس فتا به راحتی وجود دارد.

سرهنگ محسن عرفانی با اشاره به سرقت‌های مکرر از پهنای اینترنت‌های خانگی تاکید کرد: شهروندان باید به محض خرید شارژ اینترنتی رمز خود را تغییر دهند تا مورد سو استفاده سارقان قرار نگیرند.

سرهنگ عرفانی همچنین عنوان کرد: در هنگام خریدهای اینترنتی و انجام عملیات‌های بانکی از طریق اینترنت رمز عبور و و نام کاربری خود را ذخیره نکنید چرا که با نفوذ افراد کلاهبردار مورد سو استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: برای استفاده از فضای مجازی باید از امنیت آن آگاه باشیم و استفاده صحیح داشته باشیم، ترفندهای کلاهبرداری آن‌قدر ظریف است که اشخاصی که از سطح آگاهی بالایی نیز برخوردارند مورد سرقت و کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

امکان شناسایی افراد متخلف وجود دارد
مدیرعامل مخابرات خراسان رضوی نیز وجود هکرها در استفاده از حجم شارژ اینترنت خانواده شهروندان را تایید کرد.

علی ملک جعفریان اظهار کرد: احتمال هک شدن خط شهروندان هست اما امکان شناسایی این افراد متخلف نیز وجود دارد و به پلیس فتا معرفی و مجازات می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگرحجم اینترنت شهروندی به طورغیرمتعارف مصرف شود ازطریق مبادی قانونی قابل پیگیری است.

ملک جعفریان گفت: شهروندان اولین کسانی هستند که می‌توانند با نسپردن پس ورد و رمز اینترنت خود به افراد مانند جلوی سرقت و سوء استفاده را بگیرند.

مدیرعامل مخابرات خراسان رضوی تاکید کرد: شهروندانی که این احتمال را می دهند می توانند با سامانه مخابرات و تلفن‌های مخابرات استان تماس و درخواست تغییر رمز بدهند.
کد مطلب: 31598
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
تاییدی بر ادعای من:
https://www.itna.ir/vdcaaene.49n6i15kk4.html
https://www.itna.ir/vdcjtiet.uqevozsffu.html
با این تفاوت که این هکر ها نیستند که حجم میدزدند. بلکه خود مخابرات. ان هم نه فقط مخابرات مشهد. بلکه مخابرات لرستان هم همین کار رو میکنه. و احتمالا مخابرات تمام استان های دیگر. فکر کردید کاربرها متوجه نمیشوند؟ یا با گفتن این دروغها خودتون رو تبرئه میکنید؟
برای اثبات این دروغ بزرگ که هکرها تمام کاربران مشهدی رو یک جا هک کرده اند کاربران میتونن حسابشون رو به MAC Address سیستم خودشون محدود کنند تا هیچ موجود هوشمند دیگه ای نتونه از حسابشون استفاده کنه و ببینند که باز هم حجم اینترنتشون بلعیده میشه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
من باز هم به کاربران اینترنت مخابرات و به اصطلاح "اشنای اول" سرتاسر کشور و نه فقط مشهدی ها توصیه میکنم که 1- روی سیستم هاتون یک نرم افزار مانیتورینگ پهنای باند نصب کنید. این نرم افزارها پهنای باند مصرفی واقعی شما رو چه به دلیل "دانلود و وبگردی‌های بیش از اندازه" صورت گرفته باشه چه اپدیت پنهانی "نرم‌افزارهای موجود در سیستم" ثبت میکنه. و به اعداد و ارقامی که سایت مخابرات در بخش ریز کارکرد تحویلتون میده اعتماد نکنید.
2- حسابتون رو برای مدتی هم که شده به MAC Address سیستمی که ازش استفاده میکنه محدود کنید تا امکان سوء استفاده اشخاص دیگر از حسابتون هم از بین برود.
تمام این بهانه های کذایی رو از مخابرات بگیرید و اگر باز هم دیدید که حجم اینترنتتون به شکلی نامتعارف کم میشه که خواهید دید، نه از هکرها بلکه از مخابرات شکایت کنید.
mori
feedback
Iran, Islamic Republic of
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌ رضوی
یه تریلی بیارین اسمشونو بکشه :))
حسینی
feedback
Iran, Islamic Republic of
اخه چرا فکر میکنین که مردم این ادعاهای شما رو باور میکنند هکر ها اینترنت کاربران خانگی مشهد را هک کردند!!!! واقعا خنده دار اقای باسواد هکرها دنبال هک کردن اطلاعات حساس سازمانها و شرکتهای مهم هستند نه کاربران خانگی که هیچ فایده ای واسشون نداره اخه ترافیک بدزدند که چی بشه چی کارش کنند این همه ترافیک به چه دردشون میخوره
منم با دوست عزیزمون که مقصر اصلی را مخابرات تشخیص داده هم عقیده هستم مخابرات تو تمام استانها داره کم فروشی میکنه مردم عزیز باید تو تمام استانها مخابرات را تحریم کنند و از شرکتهای خصوصی اینترنت بگیرند الحمدلله دیگه مخابرات رقیب داره و از رقیباش هم ضعیف تره این از موبایلش که ایرانسل دهنشو سرویس کرده اینم اینترنتش که انشالله به زودی با حمایت مردم دیگه کسی از مخابرات اینترنت نمیگیره
feedback
Iran, Islamic Republic of
من خودم برای وزیر ارتباطات نامه فرستادم و همه چیز رو توضیح دادم. امیدوارم نامه رو ببینند. و از بقیه دوستان هم خواهش میکنم سعی کنند با ایشون ارتباط برقرار کنند و موارد اعتراض خودشون رو به اطلاع ایشون برسانند.
علی
feedback
Netherlands
دوست عزیز خیلی ممنون از کار شما ولی کاش یه جایی بود به حرف ما گوش می داد مردیم از دست این مخابرات یه اینترنت خوب داشتیم اونم زدن خراب کردن مجبورا باید از یانا اینترنت بخریم کاش یه جایی بود به حرف ما گوش می داد ما رو از دست این مخابرات زور گو نجات می داد
feedback
Iran, Islamic Republic of
من از دست اینترنت مخابرات به این دلایل جان به لب شده ام:
1- کم شدن غیر متعارف و غیر عادی حجم. وقتی هم اعتراض میکنی فورا گناه رو میندازن گردن هکر ها، اپدیت شدن نرم افزار ها، فعالیت ویروس ها... و هرقدر هم دلیل منطقی ارائه میدی که مسئله هیچ کدام از اینها نیست فایده نداره.
2- غیر قابل دسترس شدن گاه و بی گاه بسیاری از سایت ها.
چندین بار در هفته و گاها در روز، اتفاق می افته که فقط گروه خاصی از سایت ها در دسترس هستند که این اتفاق به صورت ناخوداگاه اینترنت ملی رو به ذهن متبادر میکنه.
3- قطعی های پی در پی که گاها چند ساعت به طول می انجامند.
4- سرویسی که تحویل میگیرید اون چیزی نیست که براش پول دادید. شما اگر 512 میخواید باید 1 گیگ بگیرید.
5- کسانی رو که مسئول انجام امورات مربوط به مشتری میکنند اکثرا فاقد علم و دانش مربوطه هستند و بعضی از اونها به نظر میاد که بدون گرفتن کمک قادر نباشند حتی یک New Folder روی دسکتاپشون ایجاد کنند.
...
و دلائل دیگری که اگر بخوام همه رو بنویسم کامنتم از خود مقاله طولانیتر میشه. و فقط در انتها از رسانه محترم ایتنا به دلیل انتشار نظرات تشکر میکنم و خواهش میکنم که در مورد تخلفات سرویس دهندگان اینترنت اطلاع رسانی کند.
سجاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
زورتون به مخابرات نمیرسه میگید هکرها ههههههههه خندیدم اخه هر کس مودمش رمز داره هم وای فاش هکر کجا بود مخابرات تا کی میخواد دزدی کنه از حجم از سرعت به بهانه اینکه خط شما 10 مگ را نمیشه شبا هم که همش قطعه یا اینترنت 10مگ میشه دایل اپ نیم ساعت پشت خط تلفن زنگ میزنی 2020 یا جواب نمیدن یا طفره میرن هر روزم وزیر ارتباطات عوض میکنیم دلمون خوشه ها جمع کنید با....
feedback
Iran, Islamic Republic of
دقیقا! و اقایونی که با این ادعاهای مضحک فکر میکنند مشتری رو دست به سر میکنند در واقع هم به شعور خود و هم به شعور مردم توهین میکنند. اگر پای هکری در میان باشه اون هکر خود مخابرات است. اقایون سیستمشون رو طوری طراحی کرده اند که حجم اپلود و دانلود رو با یک ضریب از حساب مشتری کم میکنه. مقدار دقیق این عدد رو نمیدونم اما بین 1.5 تا 3 باید باشه. که البته به سرعت سرویسی که گرفتی هم بستگی داره. برای روشنتر شدن قضیه با اعداد فرضی مثال میزنم. مثلا شمایی که 256 گرفتی با دانلود 2 کیلوبیت و اپلود 1 کیلوبیت دانلودتون 2.5 و اپلودتون 1.5 محسابه میشه. و اگر 512 گرفتی با دانلود همان 2 کیلوبیت و اپلود همان 1 کیلوبیت دانلودتون 3 و اپلودتون 2 محاسبه میشه. راه به ظاهر هوشمندانه و نامشروع افزایش نجومی درامد! اما سوال اینجا است که کدام مسئول تو این مملکت قدرت و جسارت این رو داره که به مخابرات بگه بالای چشمت ابرو؟ شاید هیچ کس اما این دلیل نمیشه که ساکت بمونیم و هیچ اقدامی نکنیم. باید سعی کنیم موضوع رو یک جوری به اطلاع وزیر ارتباطات برسونیم.
عباسی
feedback
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم این نظرم رو منتشر میکنین یا نه اما سوالم از کسانی که مخابرات رو خریدن که کاملا هم شفافه یعنی سپاه و نیروهای نظامی اینه که چرا میزارین مخابرات این همه حق مردم ر بخورن و به نظام و کشور ضربه بزنن؟ آیا این که عادلانه اس؟بداد مردم برسین و ساکت نباشین. اونم فقط بخاطر چند قرون پول
امین
feedback
Iran, Islamic Republic of
والا باید دید این اقایون بفکر مردم هستن واقعا یا نه
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
این فقط مربوط به مخابرات یک استان نمیشه تو گیلان هم همینطوره. اگر فرض بر این باشه که اونقد هکرها بیکار باشن به جای هک کردن خود شرکتهای از کاربران حجم بدزدن باید دید دلیل این قضیه چیه، اگر اینترنت با قطره چکان بین مشترکین تقسیم نمیشد عملا اینکار هکرها بی فایده بود وقتی اینترنت وارد میشه از یک مکان و وقتیکه به دست شرکتها میرسه به عنوان مثال از قیمت هفت میلیون(یا یه خرده بالا یا پاینتر)، میشه سی یا چهل میلیون معلوم میشه که دزد اصلی کس دیگه اییه جناب .شما اگر شاه دزد اصلی رو گرفتین خیلی هنر کردین
NONSEC
feedback
Iran, Islamic Republic of
به به نظرهارو خوندیم کلی هم خندیدیم دم همتون اتشین
اونهایی که نوشتن مک ادرس مودم رو محدود میکنن به سیستمشون خودشون رو گول میزن چون راه نفوذ به روتر مودم کاربر یکی دوتا نیست عزیز دل

تنها راه جلوگیری از نفوذ و دسترسی هکر به روتر ................

نمیگم تا بسوزین .....

شوخی کردم نمیشه تو این پست توضیح داد بحث مفصله جا کمه
اگر مدیر قابل دونستن یه میل بهم بزنه تا سرفرصت یه مقاله توپ بنویسم بقیه استفاده کنن
درضمن هک شدن روتر یا همان مودم محدود به شهر خاصی نمیشه کلا اگر روتر و کارت شبکه سیستم بخوبی کانفیگ نشده باشن هکر دستش بازه حالا هرکجا که میخواین باشین
حسینی
feedback
Iran, Islamic Republic of
در جواب برادر گرامی nonsec
دوست گرامی خندیدن به نظرات کاربران نهایت بیسوادی شما را نشان میده احتمالا شما جزو ان دسته از افرادی هستین که تازگیها دستور ساده پینگ رو یاد گرفتین و فکر میکنین یه network man شدی
دوست عزیز بحث هک کردن نیست هیچ هکری وقتشو واسه هک کردن یه مودم تلف نمیکنه بحث سر کیفیت اینترنت و مصرف نامتعادل ترافیک هستش
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام