d21'; ?>d21'; ?> ايتنا - آیپد در معرض تهدید
۰
plusresetminus
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۷
روند بازار تبلت‌ها نشان می‌دهد

آیپد در معرض تهدید

ایتنا- آیپد در حال از دست دادن بازار است.
آیپد در معرض تهدید


تنها چهار سال پس از عرضه تبلت‌های آیپد اپل به نظر می‌رسد این دستگاه‌ها در حال از دست دادن بازار خود هستند اما اتحاد اپل با آی.بی.ام می‌تواند از طریق ورود به بازار‌های بکر جان تازه‌ای را به فروش تبلت‌های این شرکت بدهد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، به نقل از رویترز، اپل در سه ماهه منتهی به ژوئن ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه آیپد به فروش رسانده که نسبت به دوره مشابه سال قبل هشت درصد کاهش یافته و کمتر از پیش‌بینی‌های تحلیلگران مبنی بر فروش ۱۴ میلیون دستگاه آی‌پد یا بیشتر توسط اپل است.

فروش این دستگاه‌ها که ۱۵ درصد درآمد اپل را تشکیل می‌دهند برای دومین بار کمتر از انتظارات تحلیلگران برای سه ماهه دوم امسال بوده است.

اپل که در سال ۲۰۱۰ با اولین آیپد خود به ایجاد بازار تبلت‌ها کمک کرد، اما رشد فروش آنها از سال ۲۰۱۲ به دلیل محبوب‌ شدن فبلت‌ها در میان مردم و تاخیر کاربران در تعویض تبلت‌های خود روبه کاهش گذاشته و کاربران روز‌به‌روز به سمت گوشی‌های اندرویدی ارزان‌تر می‌روند.

تیم کوک - رییس اجرایی اپل - فروش آیپد را بسیار دوقطبی توصیف کرد و گفت: این شرکت دربازارهای نوظهوری نظیر خاورمیانه و چین ۵۰ درصد رشد فروش داشته اما در کشور‌های توسعه یافته نظیر آمریکا فروش آنها ضعیف‌تر بوده است.

شرکت تحقیقاتی آی.دی.سی پیش‌بینی‌های خود را برای رشد تقاضای تبلت‌ها در جهان در سال ۲۰۱۴ به ۱۲.۱ درصد تنزل داده که نسبت به انتظارات ۵۱.۸ درصدی سال ۲۰۱۳ کاهش قابل توجهی نشان می‌دهد.

در سه ماهه اول امسال نیز اپل شاهد کاهش سهم بازار خود از ۴۰ درصد به ۳۲.۵ درصد بود.

برایان وایت - تحلیلگر حوزه فناوری - گفت: بازار تبلت‌ها در سطح جهان واقعا به یک صخره اصابت کرده است.

تهدید دیگر علیه فروش آیپد‌های اپل ممکن است از درون این شرکت نشأت بگیرد. انتظار می‌رود این شرکت در پاییز امسال آیفون ۵.۵ اینچی خود را رونمایی کند. گوشی آیفون با این ابعاد به آی‌پد مینی ۷.۸ اینچی بسیار نزدیک است.

پیپر جفری - تحلیلگر - گفت: آیفون با صفحه نمایش بزرگ‌تر روی آیپد تاثیر منفی خواهد داشت.

سرمایه‌گذاران امیدوارند همکاری اپل با آی.بی.ام که در ماه جاری اعلام شد به تقویت فروش دستگاه‌های آیپد کمک کند.

کوک گفت: نفوذ آیپد در تجارت حدود ۲۰ است در حالی که نفوذ کامپیوترهای نوت بوک ۶۰ درصد است.

تحلیلگران می‌گویند: اتحاد بین اپل و آی بی ام و همکاری آنها روی نرم‌افزار‌های تجاری ایمن ممکن است چند سال طول بکشد تا نتیجه بدهد. اما آنها در تلفیق تخصص نرم‌افزاری بازرگانی ای. بی. ام با سرویسها و سخت‌افزار‌های اپل پتانسیل بالایی می‌بینند.

وایت گفت: معتقدم که اپل می‌تواند از مسیر آی.بی.ام بهره زیادی ببرد.
کد مطلب: 31568
نام شما
آدرس ايميل شما

گوشی شما دارای کدام سیستم عامل است؟
اندروید
iOS
ویندوزفون
بلک‌بری
هیچکدام