کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تمام ویندوزهای مایکروسافت ادغام می‌شوند

خبرگزاری فارس , 4 مرداد 1393 ساعت 11:28

ایتنا- احتمالا نام ویندوزی که تمام نسخه‌های آن را در بر داشته باشد، سوپر ویندوز نام دارد.




ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت از ادغام تمامی نسخه‌های سیستم عامل ویندوز و عرضه یک نسخه واحد از آن که بر روی تمامی محصولات الکترونیک قابل اجرا باشد، خبر داده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از بلاک پرس، تا به حال مایکروسافت در هر بار عرضه نسخه جدید سیستم عامل ویندوز، سه مدل متفاوت از آن را در دسترس کاربران قرار می داد.
این نسخه‌ها برای کاربران خانگی، تجاری، حرفه ای و ... عرضه شده و از امکانات متفاوتی برخوردار بودند.

هنوز مشخص نیست آیا ویندوز بعدی مایکروسافت موسوم به ویندوز ۹ از چنین ویژگی برخوردار خواهد بود یا قرار است ویندوز همه فن حریف مایکروسافت نام دیگری به خود بگیرد.
سوپر ویندوز یا ویندوز فلای از جمله اسامی است که در مورد این نسخه از ویندوز به گوش می‌رسد.

ویندوز جامع مایکروسافت هم برای کاربران رایانه‌های رومیزی، هم برای کاربران گوشی‌های هوشمند که تا به حال از ویندوز فون استفاده می‌کردند و هم برای کاربران کنسول بازی ایکس باکس قابل استفاده خواهد بود.

هنوز مشخص نیست این کار از نظر فنی چگونه صورت خواهد گرفت، اما به گفته نادلا از این به بعد تنها یک تیم بر روی معماری واحد سیستم عامل ویندوز کار خواهد کرد.

با این کار مایکروسافت برای اولین بار استراتژی متفاوتی در مقایسه با رقبایش در پیش خواهد گرفت. هم اکنون گوگل و اپل هر دو برای رایانه های رومیزی و سیستم عامل های همراه دو سیستم عامل متفاوت ارائه می دهد.

به عنوان مثال گوگل دو سیستم عامل مجزای اندروید و کروم را برای گوشی‌ها و نوت‌بوک‌ها عرضه کرده است.

تسهیل طراحی برنامه‌های جانبی برای ویندوز و امکان اجرای آسان آن بر روی پلاتفورم‌های مختلف از جمله مزایای اجرای چنین طرحی است، اما مشخص نیست بازار تا چه حد از چنین طرحی استقبال خواهد کرد.


کد مطلب: 31560

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31560/تمام-ویندوزهای-مایکروسافت-ادغام-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir