۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰

زنان‌ موبایل‌دار بیشتر از مردان صحبت می‌کنند

ایتنا - زنان در تلفن همراه کوتاه‌تر از مواقعی که دوستان و اطرافیان خود را می‌بینند، صحبت می‌کنند و در تلفن همراه زنان برای ادامه مکالمه کمتر شود.
زنان‌ موبایل‌دار بیشتر از مردان صحبت می‌کنند


این تصور معمولا در همه جای دنیا به گوش می‌رسد که خانم‌ها علاقه زیادی به صحبت کردن دارند و معمولا بیشتر از مردان حرف می‌زنند. اما آیا این تصور واقعا صحبت دارد؟


به گزارش ایتنا از شماران سیستم، "دیوید لیزر"(David Lazer) مدیر آزمایشگاه تخصصی دانشگاه Northeastern با مطالعات گسترده‌ای که در این زمینه انجام داده است می‌گوید که اظهار نظر در این زمینه به این سادگی‌ها هم انجام نمی‌شود.

"دیوید لیزر" که پیش‌تر مطالعه گسترده‌ای روی شبکه‌های اجتماعی انجام داده بود، بررسی‌های مشابه را با همکاری دانشکده‌های علوم سیاسی و علوم رایانه دنبال می‌کند و تاثیرات این دو بخش بر رفتارهای انسان را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

او برای مطالعه حاضر از دستگاهی موسوم به "ارتباط‌ سنج" استفاده کرد. این فناوری پوشیدنی که به اندازه گوشی هوشمند ساخته شده است به بدن کاربر متصل می‌شود و تمام رفتارهای اجتماعی افراد را به صورت لحظه به لحظه بررسی می‌کند و نتایج آن را در اختیار محققان می‌گذارد.

اما برای انجام مطالعه مذکور لیزر و همکارانش یک گروه از مردان و زنان که به سیستم "ارتباط سنج" مجهز شده بودند را انتخاب کردند و آن‌ها را به دو بخش تقسیم کردند تا به مدت ۱۲ ساعت تمام رفتارهای این افراد مورد مطالعه قرار گیرد.

 

در گروه اول افراد آزاد بودند هر اقدامی که می‌خواهند انجام دهند و در گروه دوم کارمندانی قرار داشتند که می‌بایست در طول روز به وظایف خود عمل کنند.

در پایان این بررسی مشخص شد آن دسته از زنانی که گوشی هوشمند دارند، بیشتر از مردان با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند.

این بررسی همچنین نشان داد که زنان در تلفن همراه کوتاه‌تر از مواقعی که دوستان و اطرافیان خود را می‌بینند، صحبت می‌کنند و به عبارت دیگر تلفن همراه به واسطه فضای صوتی خود باعث می‌شود علاقه زنان برای ادامه مکالمه کمتر شود.

پروفسور لیزر بر این باور است که این باور عمومی تا اندازه‌ای صحت دارد و جنسیت می‌تواند در میزان صحبت کردن افراد تاثیرگذار باشد.


 
کد مطلب: 31430
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام