۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۴

مخالفت دولت افغانستان با فیلتر کردن فیس‌بوک در زمان انتخابات

ایتنا - سناتورهای افغان هفته گذشته از دولت این کشور خواستند در طول دوره انتخابات ریاست جمهوری دسترسی به فیس‌بوک را مسدود کند که با آن موافقت نشد.
مخالفت دولت افغانستان با فیلتر کردن فیس‌بوک در زمان انتخابات


دولت افغانستان پیش‌نویس طرح جدید مبنی بر فیلتر کردن فیس‌بوک در طول بحران‌های مربوط به دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری این کشور را رد کرد.


به گزارش ایتنا، "فایق واحدی" سخنگوی معاون رئیس جمهور به خبرگزاری AFP توضیح داد که تصمیم مذکور در تاریخ ۶ ژوئیه در جریان آخرین نشست "شورای امنیت ملی افغانستان" اتخاذ شده است.

سناتورهای افغان هفته گذشته از دولت این کشور خواستند در طول دوره انتخابات ریاست جمهوری دسترسی به فیس‌بوک را مسدود کند و با این مسئله اصرار داشتند که این شبکه اجتماعی می‌تواند تنش‌های قومی و قبیله‌ای در این کشور را افزایش دهد.

شبکه اجتماعی این روزها برای مردم افغان به یک تریبون آزاد تبدیل شده است و طرفداران "عبدالله عبدالله" و "اشرف غنی" به عنوان دو کاندیدای اصلی ریاست جمهوری در این فضا با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

البته باید توجه داشت که فضا و زبان‌های قومی در افغانستان طی چند سال گذشته باعث بروز برخی تنش‌ها شده است.


"اشرف غنی" در جریان فعالیت‌های انتخاباتی خود موفق شده است مردم پشتو ساکن در جنوب و شرق این کشور را به سمت خود جذب کند و این در حالی است که "عبدالله عبدالله" موفق شده است مردم تاجیک در منطقه شمال را به سمت خود بکشاند.

نکته قابل ملاحظه در این زمینه این است که مردم پشتو و تاجیک در افغانستان از دهه ۱۹۹۰ تاکنون مشکلات فراوانی با یکدیگر داشتند و همچنان مجادله بین آنها ادامه دارد.
 
کد مطلب: 31377
نام شما
آدرس ايميل شما


سعید
feedback
Iran, Islamic Republic of
دنیا رو نگاه کن ! دیگه جوری شده که به افغانی ها هم باید حسادت کنیم .
feedback
Iran, Islamic Republic of
امروز برای من فیس بوک چند ساعت باز بود. فکر کردم عده ای خودبرتر بین و خود ارزشی خوان از خر شیطون پایین اومده اند ولی بعد که دوباره غیر قابل دسترش شد فهمیدم هنوز در حال خر سواری هستند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام