کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرویس‌های ابری شبکه سازمانی را به‌خطر می‌اندازند

21 تير 1393 ساعت 14:57

ایتنا- حملات سایبری می‌تواند کنترل کامل لپ‌تاپ کارمند را به از طریق سرویس Dropbox یا دیگر خدمات ذخیره‌ساز اطلاعات مبتنی بر فضای پردازش ابری در اختیار هکرها قرار دهد.




مرکز امنیتی Kaspersky Lab هشدار داد، کاربران می‌توانند با استفاده از خدمات ذخیره‌ساز اطلاعات مبتنی بر فضای پردازش ابری رایانه‌ها و شبکه‌های سازمانی را در معرض خطر سرقت و حملات سایبری قرار دهند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وبسایت Itp، این شرکت امنیتی برمبنای تحلیل خود روی داده‌های به دست آمده از مرکز Kaspersky Security Network اعلام کرد که ۳۰ درصد بدافزارهای کشف شده در فولدرهای فضای پردازش ابری که روی رایانه‌های شخصی هم نفوذ کرده‌اند، از طریق مکانیزم‌های هماهنگ‌سازی سیستم‌ها انتقال می‌یابند.

به گفته این مرکز، برای کارمندان و کاربران سازمانی این فرآیند خطرناک‌تر است و رقم یاد شده ۵۰ درصد محاسبه می‌شود. مرکز Kaspersky توضیح داد که حملات سایبری می‌تواند کنترل کامل لپ‌تاپ کارمند را به از طریق سرویس Dropbox یا دیگر خدمات ذخیره‌ساز اطلاعات مبتنی بر فضای پردازش ابری در اختیار هکرها قرار دهد.

این مسئله باعث می‌شود تا هر زمان که کارمند در خارج از محل کار خود به‌سر می‌برد، هکرها اختیار کامل رایانه شخصی او را در دست بگیرند.

بر این اساس اگر اسناد و مدارک آلوده شده روی فضای پردازش ابری قرار بگیرند، سرویس Dropbox به صورت خودکار آن‌ها را روی همه دستگاه‌های متصل به اینترنت کپی می‌کند و البته شبکه سازمانی هم روی همه شبکه‌های خود این خدمات را مورد استفاده قرار می‌دهد.

بیشتر سرویس‌های اینترنتی ذخیره‌ساز اطلاعات به صورت خودکار فرآیند همگام‌سازی را انجام می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به Onedrive،‌ Google Disk، Yandex Disk و ... اشاره کرد که البته باید گفت تمامی آن‌ها آسیب‌پذیر هستند.


کد مطلب: 31367

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31367/سرویس-های-ابری-شبکه-سازمانی-به-خطر-می-اندازند

ايتنا
  https://www.itna.ir