۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
تا سال آینده

بازار فروش رایانه خانگی سرد می‌شود

ایتنا- آنقد بازار از انواع لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها اشباع شده، که کاربران کمتر وسوسه خرید یک کامپیوتر رومیزی را دارند.
بازار فروش رایانه خانگی سرد می‌شود


طبق نظرسنجی‌های انجام شده، استفاده از تبلت به جای کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ تا سال ۲۰۱۵ رو به افزایش است.


به گزارش ایتنا از ایسنا،  بر اساس اطلاعات گارتنر انتظار می‌رود که تعداد استفاده از تبلت‌ها تا سال ۲۰۱۵ به رقمی بیش از ۳۲۰ میلیون دستگاه برسد این در حالی است که میزان فروش این وسایل تا سال ۲۰۱۴ سالی که هم اکنون در آن هستیم ۲۵۶ میلیون دستگاه بوده است.

برخلاف بازار خوب تبلت‌ها، بازار استفاده از کامپیوترهای شخصی وضعیت خوبی ندارد و یا به عبارت دیگر در حالت رکود به سر می برد و انتظار می رود که میزان فروش کامپیوترهای شخصی تا سال آینده به رقم ۳۱۷ میلیون دستگاه برسد که این عدد در سال ۲۰۱۴ ، ۳۰۸ میلیون دستگاه بوده که نشان از استقبال کم عموم از کامپیوترهای شخصی است.

شاید یکی از دلایل استقبال کم مردم از کامپیوتر را بتوانیم موفقیت سیستم عامل محبوب ویندوزXP بدانیم که باعث شد سیستم‌های عامل بعدی به چشم نیامده و با قدیمی‌تر شدن ویندوز XP مردم نیز کم کم کامپیوترهای خانگی را کنار گذاشته و به تبلت‌ها روی بیاورند.

فروش کامپیوترهای خانگی در سال ۲۰۱۳ با کاهش ۹٫۵ درصدی همراه بود که این عدد در سال ۲۰۱۴ به ۲٫۹ درصد رسید.

به گزارش گارتنر، میزان فروش گوشی‌های هوشمند تا سال ۲۰۱۸ به رقم نجومی ۱٫۹ میلیارد دستگاه خواهد رسید که این تلفن های همراه عمدتا از سیستم عامل اندروید بهره می برند. این در حالی است که گوشی‌های هوشمند تنها ۱۲ درصد از فروش محصولات الکترونیکی را تشکیل می دهند.
کد مطلب: 31358
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام