کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فناوری‌های جدید برای کشف هواپیمای مفقود شده مالزی

24 تير 1393 ساعت 12:37

ایتنا - روز گذشته یک کشتی تخصصی جست‌وجوی خود را آغاز کرد که به حسگرهای صوتی مجهز شده است و از این طریق می‌تواند تمام سطح اقیانوس را اسکن کند.




پنج ماه قبل پرواز شماره MH370 وابسته به شرکت هواپیمایی Malaysian Airlines در شرایطی مفقود شد که پشرفته‌ترین سیستم‌های ردیاب به‌صورت شبانه‌روزی کل جهان را زیر نظر گرفته‌اند و هم‌اکنون فناوری ویژه‌ای ارایه شده است که به کمک آن احتمال می‌رود نتایج مشخص‌تری در این زمینه به دست آید.


به گزارش ایتنا از رایورز، در حالی که نشانه‌های اندکی از سقوط هواپیما به‌دست آمده است، تلاش کارشناسان برای حل بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین معمای تاریخ پرواز جهان بیشتر شده است.

"حسام‌الدین حسین" وزیر دفاع مالزی در این خصوص توضیح داد که دولت این کشور سرمایه‌گذاری‌های فراوانی انجام داده است تا با به‌کارگیری پیشرفته‌ترین و بهترین فناوری‌ها بتواند ردی از این هواپیمای مفقود شده به‌دست آورد.

با وجود اینکه حدود ۵ ماه از این اتفاق گذشته است، روز گذشته یک کشتی تخصصی بزرگ با فناوری ویژه‌ای جست‌وجوی خود را آغاز کرد که به حسگرهای صوتی مجهز شده است و از این طریق می‌تواند تمام سطح اقیانوس را اسکن کند.

این کشتی که هم‌اکنون صدها کیلومتر از ساحل غربی استرالیا دورتر است، تا این منطقه را تحت پوشش خود قرار داده است و عمق چندکیلومتری اقیانوس را هم به کمک این حسگرها مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

لازم به ذکر است که در این طرح شرکت‌‌های نفتی Petronas،‌ Phoenix International و Deftech با همکاری هم مرکز ویژه‌ای ترتیب داده‌اند تا بتوانند فعالیت‌های اکتشافی در اعماق اقیانوس را به کمک فناوری‌های هوشمند خود انجام دهند.

در بخش دیگر نیز وزارت دفاع مالزی یک پروژه جدید تعریف کرده است که به کمک آن از اواسط آگوست ۲۰۱۴ سیستم‌های هوشمند ردیاب خود را وارد اقیانوس می‌کند و تمام بخش‌های آن را به صورت جامع تحت پوشش قرار می‌دهد.

وزیر دفاع مالزی هنوز هزینه مربوط به این طرح‌ها را برآورد نکرده است. اما می‌گوید که حاضر است با صرف هر هزینه‌ای این هواپیما را پیدا کند.

 
 


کد مطلب: 31351

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31351/فناوری-های-جدید-کشف-هواپیمای-مفقود-شده-مالزی

ايتنا
  https://www.itna.ir