۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶

زنگ هشدار برای محصولات محبوب مایکروسافت به صدا درآمد

ایتنا- دوره پشتیبانی اصلی مایکروسافت از محصولاتش به زودی تمام خواهد شد.
زنگ هشدار برای محصولات محبوب مایکروسافت به صدا درآمد


شرکت مایکروسافت هشدار داده است که به‌زودی عمر برخی از محصولات محبوب این شرکت مثل ویندوز ۷، آفیس ۲۰۱۰ و ویندوز سرور ۲۰۰۸ به پایان خواهد رسید.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‌سایت zdnet، مایکروسافت اعلام کرده است عمر برخی از محصولات محبوبش مثل ویندوز ۷ در ۱۳ ژانویه سال ۲۰۱۵ به پایان خواهد رسید و این شرکت پس از آن پشتیبانی کمتری از آن‌ها خواهد کرد.

شرکت مایکروسافت پس از آنکه محصولی را روانه بازار کرد معمولاً تا ۵ سال به طور رایگان از آن پشتیبانی می‌کند، بدین معنا که هم وصله‌های امنیتی مورد نیاز آن را به صورت رایگان عرضه می‌کند و هم آن را به روزرسانی می‌کند. به این پنج سال دوره پشتیبانیِ اصلی گفته می‌شود.

محصولات مایکروسافت پس از این پنج سال وارد دوره تمدید می‌شوند. در این دوره نیز که پنج سال به طول می‌انجامد، مایکروسافت فقط وصله‌های امنیتی مورد نیاز محصولات را عرضه می‌کند و دیگر از انتشار نسخه‌ها و بسته‌های به روز رسانی خبری نیست.

حالا مایکروسافت اعلام کرده است که دوره پشتیبانی اصلی برای تمام نسخه‌های سیستم عامل ویندوز ۷ در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۵ به اتمام خواهد رسید و این محصول از آن پس وارد دوره تمدید خواهد شد. دوره تمدید برای ویندوز ۷ نیز تا ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۰ به طول خواهد انجامید.

ویندوز سرور ۲۰۰۸ نیز از دیگر محصولاتی است که دوره پشتیبانی اصلی آن‌ها در این تاریخ به پایان خواهد رسید.

تمام نسخه‌های Windows Server ۲۰۰۸، Windows Storage Server ۲۰۰۸، Dynamics C5 ۲۰۱۰، NAV ۲۰۰۹ و NAV 2009 R2 از تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۱۵ به بعد فقط وصله‌های امنیتی مایکروسافت را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.


دوره تمدید ویندوز سرور ۲۰۰۳ نیز سال آینده به طور کامل به اتمام خواهد رسید و مایکروسافت پس از آن هیچ نوع پشتیبانی رایگانی برای آن عرضه نخواهد کرد.

این سیستم عامل در حال حاضر از سوی شماری از کسب و کارهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد که مایکروسافت نیز تلاش می‌کند آن‌ها را متقاعد کند از ویندوز سرور ۲۰۱۲ (R2) و یا آزور استفاده کنند.

آفیس ۲۰۱۰ و شیرپوئینت ۲۰۱۰ نیز از دیگر محصولاتی است که دوره پشتیبانی اصلی برای سرویس پک ۱ آن‌ها در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۱۴ به پایان خواهد رسید.
کد مطلب: 31335
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام