۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۹
کرملین شرکت‌های اینترنتی را مجبور کرد:

همه اطلاعات مردم روسیه روی سرورهای روسی

ایتنا - بر اساس این قانون تمام شرکت‌های روسی موظفند اطلاعات خود را به سرورهایی منتقل کنند که در خاک این کشور قرار گرفته‌اند.
همه اطلاعات مردم روسیه روی سرورهای روسی


پارلمان روسیه قانونی را به تصویب رسانده است که به موجب آن همه سایت‌های اینترنتی این کشور مجبورند اطلاعات مربوط به مشترکان و کاربران را در سرورهایی که داخل خاک روسیه فعالیت می‌کنند، ذخیره کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز، بر اساس این قانون که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی می‌شود تمام شرکت‌های اینترنتی روسیه موظفند اطلاعات و فعالیت‌های خود را به سرورهایی منتقل کنند که در خاک این کشور قرار گرفته‌اند.

کاخ کرملین در جریان تصویب این قانون توضیح داد که با این جریان‌ها تلاش می‌کند امنیت بیشتری را برای اطلاعات لحاظ کند.

البته منتقدان این طرح اعلام کردند که این کار دولت روسیه یک حمله به شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند فیس‌بوک، توئیتر، یوتیوب و تمام شرکت‌های اینترنتی آمریکایی محسوب می‌شود.

قانون State Duma در حالی در چهارم ژوئیه ۲۰۱۴ به تصویب رسید که دولت روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود هر وبلاگی که روزانه بیش از ۳ هزار بازدیدکننده داشته باشد می‌بایست به صورت رسمی ثبت شود و دادگاه بتواند در صورت بروز هرگونه تخلف آن را مسدود کند.

 

"ولادیمیر پوتین"(Vladimir Putin) در جریان تصویب این قوانین اعلام کرد که دولت این کشور اقدامات مذکور را در جریان امنیت هرچه بیشتر کاربران و ایمن‌سازی فضای مجازی برای کودکان انجام می‌دهد.

"وادیم دنگین"(Vadim Dengin) از قانون‌گذاران روسیه اوایل هفته گذشته پیش‌نویس این طرح جدید را معرفی کرد و توضیح داد که بیشتر مردم روسیه تمایل ندارند اطلاعاتشان خارج از این کشور ذخیره شود.

او تاکید کرد که به‌خصوص سرورهای آمریکایی ناامن هستند و ذخیره اطلاعات شخصی مردم روسیه روی آنها می‌تواند خطرات فراوانی به همراه داشته باشد.
 
کد مطلب: 31255
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام