۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۸

درگیری آمازون با رگولاتوری آمریکا: هیچ جریمه‌ای نمی‌دهیم

ایتنا- آمازون، بزرگ‌ترین سایت اینترنتی خرید و فروش جهان، این‌روزها درگیر دادگاه است.
درگیری آمازون با رگولاتوری آمریکا: هیچ جریمه‌ای نمی‌دهیم


شرکت آمازون به شدت با درخواست کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا برای پرداخت جریمه به علت سیاست‌گذاری‌های خاصش در زمینه خرید برنامه‌های همراه مخالفت کرده است.


به گزارش ایتنا از  فارس به نقل از رویترز، آمازون که بزرگترین سایت اینترنتی خرده فروشی جهان است، ممکن است از سوی کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا مورد پیگرد قضایی قرار بگیرد.

آمازون بابت خرید برنامه‌های همراه رایگان برای استفاده بر روی تبلت‌ها و گوشی‌ها هزینه اندکی را دریافت می‌کند. با توجه به اینکه کودکان و افراد کم سن و سال اطلاعی از این سیاست آمازون ندارند به تصور رایگان بودن خرید برنامه‌های یاد شده تعداد زیادی از آنها را خریداری کرده و از این طریق هزینه های قابل توجهی را به والدین خود تحمیل می‌کنند.

پیش از این کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا به دلایل مشابهی بر ضد اپل نیز اقامه دعوا کرده بود، اما دو طرف سرانجام به توافق رسیده و اپل با بازپرداخت ۳۲.۵ میلیون دلار به خریداران زیان دیده از پرداخت جریمه معاف شد.

در شکایت نامه‌ای که از سوی کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا تنظیم شده به شکایت هزاران نفر از والدین اشاره شده که معتقدند آمازون از عدم اطلاع کودکان از سیاست خود در زمینه خرید برنامه‌های همراه رایگان سوءاستفاده کرده و مبالغی را از کارت‌های اعتباری والدین کم می کند و از همین طریق میلیون ها دلار درآمد به جیب زده است.

آمازون که به تازگی وارد بازار ساخت گوشی‌های هوشمند شده، این اتهامات را رد کرده و می‌گوید اقداماتی مشابه با اپل را انجام داده تا رضایت کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا را جلب کند. با این حال کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا هنوز در این زمینه قانع نشده و قصد دارد کماکان موضوع را بررسی کند.
کد مطلب: 31250
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام