کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختلالات اینترنت ادامه دارد

حمله‌هایی که اینترنت مشترک را می‌خورند!

خبرگزاری ايسنا , 14 تير 1393 ساعت 15:53

ایتنا- عضو نظام صنفی: به واسطه حمله‌ها حجم کاربر یکباره تمام می‌شود و باعث می‌شود کاربران فکر کنند شرکت کم‌فروشی می‌کند.




یک ماه پیش وزیر ارتباطات به شرکت ارتباطات زیرساخت ماموریت داد مسائلی که به عدم کیفیت اینترنت کشور منجر می‌شود را برطرف سازد. پس از اعلام این ماموریت شرکت ارتباطات زیرساخت جلسات معتعددی در این زمینه برگزار کرد، اما با این حال همچنان مشکلات پابرجاست.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدعلی یوسفی‌زاده - مدیر عامل شرکت یک شرکت اینترنتی - با بیان این مطلب به انتقاد از وضعیت شبکه انتقال شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت و در یک نشست خبری اظهار کرد: موضوع انتقال پهنای باند یکی از مواردی بود که از روز اول در این جلسات مورد بحث قرار می گرفت. اکنون همه می‌دانیم که ظرفیت شبکه بالا رفته و در این موضوع هم شکی نیست که یک زیرساخت خوب فیبر نوری در کشور وجود دارد که بنای آن در سال‌های گذشته ایجاد شده است، اما به هرحال نگهداری از این شبکه وظیفه‌ی شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت نیست و ما تنها وظیفه داریم اینترنت را از شرکت زیرساخت یا مخابرات گرفته و به مردم تحویل دهیم.

این عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای همچنین عنوان کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته مشکلات ما در این زمینه مدام بیشتر شده است و حتی طی روزهای گذشته ما هر روز در یکی از شهرهای خود حداقل چندین ساعت قطعی اینترنت داشته‌ایم که این مساله کاربران را به شدت عصبانی می‌کند در حالی که مشکل از سوی ما نیست.

وی همچنین عنوان کرد: آیا این درست است که یک STM16 ما در هفته بیش از پنج ساعت قطعی داشته باشد؟ واقعا اگر قرار است چنین اتفاقی رخ دهد ای کاش حداقل این موضوع را به ما اطلاع دهید تا ما این مساله را به کاربران و مشتریان خود اعلام کنیم.

او در ادامه با تاکید بر این‌که این شرکت آمادگی پرداخت خسارت به کاربران خود را دارد، اظهار کرد: در بسیاری موارد با توجه به این‌که مسیرهایی که اینترنت به دست شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات می‌رسد متفاوت است در شرایطی که ما دچار قطعی شده‌ایم ممکن است شرکت‌های دیگر خدماتی را به کاربران خود ارائه دهند که همین مساله باعث می‌شود مردم به این موضوع فکر کنند که مشکل از سوی شرکت‌های ارائه‌کننده است.

یوسفی‌زاده ادامه داد: حال اگر ما بخواهیم به این کاربران خسارت را براساس SLA پرداخت کنیم شرکت ارتباطات زیرساخت تا حداقل دو ماه این رقم را به ما برنخواهد گرداند و در نهایت اگر قرار باشد رقمی به ما تعلق گیرد پس از حدود دوماه این اتفاق می‌افتد.

این عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در ادامه با تاکید بر این‌که حل این مشکلات وظیفه‌ شرکت ارتباطات زیرساخت به شمار می‌رود، اظهار کرد: اکنون ما هر شب، هر روز و هر لحظه مورد حملات اینترنتی قرار می‌گیریم که هیچ کنترلی روی این حملات وجود ندارد. در حالی که لازم است با استفاده از فناوری‌های روز شرکت ارتباطات زیرساخت در بدو ورود این حملات را رصد و IPهای آنها را مسدود کنند، در حالی که اکنون این حملات اتفاق می‌افتد و به دنبال اعتراض کاربر، ما باید این موضوع را بررسی کرده و IPها را به شرکت ارتباطات زیرساخت منتقل کنیم تا آنها بحث را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: نکته‌ مهمی که درباره‌ این حملات وجود دارد آنکه در بسیاری از موارد به واسطه حمله‌های صورت گرفته حجم کاربر به طور یکباره تمام می‌شود و این مساله باعث می‌شود کاربران فکر کنند شرکت کم‌فروشی می‌کند.

یوسفی‌زاده در پایان نیز عنوان کرد: اگر ما بدانیم اختلالات مربوط به اینترنت در چه ساعاتی رخ می‌دهد می‌توانیم این مساله را از طریق پیامک به اطلاع کاربران خود برسانیم، اما اکنون همواره تمام تقصیر‌ها به گردن شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت می‌افتد در صورتی که برای بهبود وضعیت فعلی اینترنت کشور ایجاد تغییر در شرایط شبکه انتقال کشور اهمیت به سزایی دارد.


کد مطلب: 31249

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31249/حمله-هایی-اینترنت-مشترک-می-خورند

ايتنا
  https://www.itna.ir