۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۶

خداحافظی گوگل با اورکات

ایتنا- اورکات را یادتان هست؟ همان شبکه اجتماعی پرسرو صدا که تقربا جزو اولین‌ها هم بود. حالا قرار است تعطیل شود!
خداحافظی گوگل با اورکات


گوگل از تعطیلی اورکات اولین شبکه اجتماعی راه اندازی شده توسط این شرکت تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از رجیستر، اگر چه از راه رسیدن شبکه‌های اجتماعی دیگر باعث شد از توجه و اهمیت اورکات کاسته شود، اما اولین بار این اورکات بود که کاربران اینترنت را با پدیده جدیدی به نام شبکه های اجتماعی روبرو کرد.

اگر چه اورکات این روزها در بسیاری از نقاط جهان به حاشیه رانده شده و استفاده از آن منسوخ شده است، اما این شبکه اجتماعی کماکان در برزیل و هند محبوبیت فراوانی دارد. گوگل در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر کرده اظهار داشته که رشد یوتیوب، گوگل پلاس و بلاگر، اورکات را به حاشیه رانده است.

کاربران اورکات تا ۳۰ سپتامبر فرصت دارند از این سایت استفاده کنند و برای انتقال داده‌ها و اطلاعات خود در آن می توانند از ابزار Google Takeout این شرکت بهره ببرند. همچنین از این پس ایجاد حساب‌های کاربری جدید در اورکات ممکن نخواهد بود.

گوگل افزوده که آرشیو پست‌های عمومی اورکات را ذخیره کرده و این اطلاعات کماکان در صورت استفاده از جستجوگر گوگل قابل مشاهده خواهند بود. کاربرانی که نمی‌خواهند این اطلاعات در جستجوگر گوگل مشاهده شود می‌توانند آنها را از حساب کاربری خود پاک کنند.

منتقدان گوگل می‌گویند این شرکت باید راهی برای انتقال داده‌های کاربران اورکات به گوگل پلاس در نظر می گرفت، اما بی‌توجهی به این مساله بر میزان کاربران گوگل پلاس هم تاثیر منفی می گذارد.
کد مطلب: 31184
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام