کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اخراج شرکت‌ مخابراتی آمریکایی از آلمان به‌خاطر مسائل امنیتی

12 تير 1393 ساعت 17:34

ایتنا - مجلس فدرال آلمان اعلام کرد قرارداد شرکت مخابراتی Verizon که می‌بایست پایان سال جاری میلادی به‌اتمام برسد، به‌زودی خاتمه میابد.




به دنبال افشاگری‌های سال گذشته در مورد برنامه‌های جاسوسی آمریکا، قانونگذاران آلمانی موافقت خود را برای به پایان رساندن قرارداد خود با شرکت مخابراتی آمریکایی Verizon Communications اعلام کردند.


به گزارش ایتنا از رایورز، مجلس فدرال آلمان به عنوان قلب قانونگذاری این کشور که با نام Bundestag شناخته می‌شود، روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد قرارداد شرکت مخابراتی Verizon که می‌بایست پایان سال جاری میلادی به‌اتمام برسد، به‌زودی خاتمه میابد.

این خبر دقیقا یک روز پس از آن منتشر شد که وزیر کشور آلمان اعلام کرد قرارداد این کشور با شرکت مخابراتی Verizon را تمدید نمی‌کند.

"ادوارد اسنودن"(Edward Snowden) از کارمندان اسبق آژانس امنیت ملی آمریکا(NSA) سال گذشته صدها هزار سند محرمانه را به‌صورت جهانی منتشر کرد و در افشاگری‌های خود جزئیات مربوط به اقدامات جاسوسی آمریکا علیه آلمان را نیز منتشر کرد.

روزنامه Der Spiegel به نقل از اسنودن در یکی از مقالات خود نوشت که سازمان امنیت ملی آمریکا از تلفن همراه "آنگلا مرکل"(Angela Merkel) صدراعظم آلمان استراق سمع و جاسوسی می‌کرده است.

 

شرکت مخابراتی Verizon چند روز قبل اعلام کرد که شعبه Verizon Germany آن در کشور آلمان همواره توسط قوانین این کشور با مشکل مواجه شده است.

دولت آلمان اعلام کرد، شرکت مخابراتی Deutsche Telekom که هم‌اکنون وظیفه ارائه خدمات به آژانس‌ها و مراکز دولتی آلمان را عهده‌دار شده است، در نبود Verizon خدمات آن را نیز ارایه می‌دهد.
 


کد مطلب: 31165

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31165/اخراج-شرکت-مخابراتی-آمریکایی-آلمان-به-خاطر-مسائل-امنیتی

ايتنا
  https://www.itna.ir