۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۴

چین کماکان مالک سریع‌ترین ابررایانه جهان

ایتنا- Tianhe-2 هنوز هم در صدر فهرست ابررایانه‌های دنیا قرار دارد.
چین کماکان مالک سریع‌ترین ابررایانه جهان


انتشار فهرست تازه ای از سریع‌ترین ابررایانه‌های جهان نشان می‌دهد که ابررایانه موسوم به Tianhe-2 متعلق به چین کماکان در صدر این فهرست قرار دارد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از فوربس، فهرست فعلی ابررایانه‌ها تفاوت چندانی با فهرست شش ماه قبل ندارد. تنها تازه وارد به این فهرست ابررایانه‌ای موسوم به Cray است که متعلق به دولت آمریکا بوده و در محلی افشانشده نصب شده است.

ابررایانه چینی Tianhe-2، در دانشگاه ملی فناوری دفاعی چین نصب شده و سرعت آن به ۳۳.۸۶ پتافلاپ می رسد. این سرعت تقریبا دو برابر سرعت دومین ابررایانه موجود در این فهرست است.

ایالات متحده کماکان بیشترین تعداد ابررایانه ها را در فهرست ۵۰۰ تایی برترین ابررایانه ها در اختیار دارد. بر این اساس در این فهرست ۵۰۰ تایی مذکور ۲۳۳ ابررایانه متعلق به آمریکایی هاست. البته این تعداد نسبت به فهرست شش ماه قبل کاهش ۳۲ رقمی داشته است. در مقابل تعداد ابررایانه های چینی از ۶۳ مورد به ۷۶ مورد افزایش یافته است.

در میان شرکت های مختلف سازنده ابررایانه شرکت اچ پی با دارابودن ۱۸۲ ابررایانه در رتبه اول بوده و آی بی ام با ۱۶۴ ابررایانه رتبه دوم را دارد. شرکت Cray هم با ۵۱ ابررایانه رتبه سوم را داراست.

کد مطلب: 31149
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام