۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
معاون رگولاتوری خبر داد:‌

تعلیق فعالیت شرکتهای متخلف اینترنتی

نظرسنجی از 5000 کاربر در ماه
ایتنا- رضوانی: مردم از کیفیت اینترنت راضی نیستند.
تعلیق فعالیت شرکتهای متخلف اینترنتی


معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی از تعلیق فعالیت برخی شرکتهای اینترنتی خبر داد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، حسن رضوانی در پاسخ به سوالی که درباره کیفیت اینترنت مطرح شده بود، اظهار کرد: بحث کیفیت خدمات در اصل نوعی زنجیره محسوب می‌شود. چرا که از زمانی که پهنای باند اینترنت از شرکت ارتباطات زیرساخت خریداری می‌شود تا زمانی که به دست کاربر نهایی در خانه‌ها برسد چندین حلقه وجود دارد.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در عین حال گفت: گاه ممکن است به دلیل مشکلی که در یکی از این حلقه‌ها ایجاد می شود کاربران با اختلال موجه شوند اما به هر حال آنچه مسلم است آن که پهنای باند اینترنت در کشور کمبودی ندارد.

وی ادامه داد: قطعا اگر یکی از حلقه‌ها در زنجیره ارائه اینترنت کار خود را به درستی انجام ندهد در کیفیت سرویس تاثیر خواهد گذاشت اما اگر تمام حلقه‌ها سرجای خود بوده و وظیفه خود را به درستی انجام دهند حتی اگر سرویس مطلوبی در حد انتظار مردم ارائه نشود، حداقل سرویس مناسبی ارائه خواهد شد.

رضوانی همچنین عنوان کرد: ما اکنون به طور مستمر وضعیت ارائه خدمات را بررسی می‌کنیم و اپراتور به اپراتور و استان به استان را کنترل می‌کنیم تا ببینیم پهنای باند خریداری شده توسط شرکت‌ها با آنچه ارائه کرده‌اند مطابقت دارد یا خیر.

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات همچنین گفت: در این حوزه تاکنون پرونده‌های متعددی نیز به تعزیرات ارسال شده و در برخی استان‌ها فعالیت شرکت‌ها به دلیل تخلف و عدم تامین پهنای باند مناسب، تعلیق شده و به آنها اجازه فروش سرویس‌های بعدی داده نمی‌شود تا زمانی که پهنای باند لازم را تهیه و خریداری کنند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که درمجموع کیفیت فعلی اینترنت کشور را چگونه ارزیابی می‌کند، توضیح داد: در این حوزه ما هم حس مردم را در نظر می‌گیریم و هم سیستم مانیتورینگ ما به طور دائم وضعیت شرکت‌ها را رصد می‌کند.

رضوانی ادامه داد: گاه ممکن است بررسیهای ما گویای آن باشد که از نظر فنی کمبودی در شبکه یک شرکت وجود ندارد با این حال نظر مردم هم مهم است.

به همین دلیل ما در ارزیابی‌های ماهانه اپراتورها هر ماه حدود ۵۰۰۰ مشترک شرکتهای مختلف را به طور تصادفی انتخاب کرده و با طرح چند سوال که بر اساس مبانی علمی طراحی شده از آنها نظرسنجی می‌کنیم تا در نهایت بر اساس تلفیق مشاهدات خود و اظهارات مردم به بررسی کیفیت خدمات شرکت‌ها بپردازیم.

وی ادامه داد: در این میان آنچه مسلم است عامه مردم از کیفیت راضی نیستند. در حالی که ممکن است مانیتورینگ ماگراف‌ها گویای آن باشد که شرکت‌ها هنوز پهنای باند خالی دارند. به هر صورت ما مجموع این موارد را مورد توجه قرار می‌دهیم و به دنبال ارتقا هستیم اما با این وجود باید واقعیت‌ها را هم در نظر گرفت.

رضوانی در پایان گفت: در هر صورت لازم است حداقل سرویس مطلوبی را برای مردم مهیا کنیم. به همین دلیل جلسات کارشناسی متعددی در این زمینه تشکیل شده و برای بخش‌های مختلف وظایفی تعریف شده که همه این وظایف را پذیرفته و به دنبال اجری آن هستند و فکر می‌کنیم اجرای این طرح اثرات خوبی داشته باشد و نتایج آن به زودی مشخص شود.
کد مطلب: 31148
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام