کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مرگ یک استرالیایی به‌خاطر استفاده از شارژر تقلبی

سايت خبری ايتنا , 10 تير 1393 ساعت 11:45

ایتنا - زن استرالیایی که در این جریان جان خود را از دست داده است، شارژر مذکور را به قیمت 5 دلار از یک مغازه غیرمعتبر خریداری کرده بود.




"سازمان تجارت عادلانه استرالیا" به مردم هشدار داد که شارژرهای تقلبی و ارزان بسیار خطرناک هستند و می‌توانند زندگی آن‌ها را به خطر بیاندازند.


به گزارش ایتنا، این مرکز اعلام کرد که شارژرهای ارزان‌ قیمت مبتنی بر سیستم ورودی USB که در فروشگاه‌های غیرمعتبر فروخته می‌شوند، مشکلات فراوانی را به همراه دارند و در نهایت می‌توانند اختلالات بزرگی را رقم بزنند.

در بسیاری از موارد دیده شده است که اتصال شارژر به گوشی باعث افزایش دما و در نهایت آتش‌سوزی شده است و یا اینکه آب شدن کابل انتقال برق و اتصالی موجب شده خسارات مالی و جانی فراوان ایجاد شود.

این مرکز گزارش داده است که چندی پیش یک زن استرالیایی در جریان استفاده از شارژر تقلبی که از یک فروشگاه غیرمعتبر خریداری کرده بود، به دنبال اتصال سیستم‌ها و انتقال نامناسب جریان برق جان خود را از دست داد.

این زن استرالیایی قصد داشت گوشی هوشمند خود را شارژ کند و پس از اتصال آن به جریان برق از طریق شارژر تقلبی با برق گرفتگی مواجه شد و جان خود را از دست داد.


لازم به ذکر است که پیش از این هم بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی همراه با مشکل مشابه مواجه شدند و به عنوان مثال اپل چندی پیش اعلام کرد که تمام شارژرهای مشکل‌دار خود را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند.

روزنامه گاردین در این خصوص توضیح داد، زن استرالیایی که در این جریان جان خود را از دست داده است، اصلیت نیوزلندی داشت و شارژر مذکور را به قیمت ۵ دلار از یک مغازه غیرمعتبر خریداری کرده بود.

لازم به ذکر است، فروشگاهی که این زن شارژر معیوب را از آن خریداری کرده بود تعطیل شده است و دولت استرالیا می‌کوشد با یک برنامه‌ریزی جامع تمام شارژرهای مشکل‌دار از سراسر این کشور را جمع‌آوری کند.
 


کد مطلب: 31142

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31142/مرگ-یک-استرالیایی-به-خاطر-استفاده-شارژر-تقلبی

ايتنا
  https://www.itna.ir