کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آی.بی.ام برای تویوتا پلت‏فرم توسعه نرم‌‏افزاری می‏‌سازد

4 تير 1393 ساعت 10:43

ایتنا- تویوتا و IBM قصد دارند پلتفرمی مخصوص اتومبیل‌ها طراحی کنند.




دو شرکت آی‏‌بی‏‌ام و تویوتا قصد دارند با همکاری یکدیگر پلت‏فرم ویژه‌‏ای را برای توسعه نرم‌‏افزارهای قابل استفاده در خودروها طراحی کنند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏سایت zdnet، شرکت آی‏‌بی‏‌ام قصد دارد با همکاری تویوتا پلت‏فرم ویژه‌‏ای طراحی کند که زمینه را برای توسعه خدمات تله‌‏ماتیک برای خودروها سهولت می‏‌بخشد.

تله ماتیک حوزه‏ای بین رشته‏ای است که در آن فناوری‏های مختلفی مثل ارتباطات راه دور، علوم رایانه‏ای، فناوری‏های خودرو، حمل و نقل جاده‏ای و مهندسی برق با هم ترکیب می‏‌شوند.

این همکاری شرکت آی‏بی‏ام را وارد میدان رقابت با سایر شرکت‏‏‌های آی‌تی می‏‌کند که در در صنعت خودروسازی فعالیت می‌‏کنند.

شرکت گوگل هم‏‌اکنون ائتلافی با نام ائتلاف آزاد خودروسازان (OAA) را تشکیل داده است که در آن گروهی از شرکت‌‏های فعال در صنعت خودروسازی و آی‌تی می‏‌کوشند سیستم عامل اندروید را وارد محصولات خودرویی کنند.

شرکت اپل نیز تلاش می‏‌کند جای پای خود در بازار فناوری‏‌های سرگرمی قابل استفاده در خودروها را مستحکم کند.
شرکت بلک‏بری نیز پلت‏فرمی با نام QNX را برای خودروها عرضه کرده است و مایکروسافت نیز با همکاری شرکت فورد بر روی سیستمی با نام سینک (Sync) کار می‏‌کند که قرار است در خودروها مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت آی‏‌بی‏‌ام نیز قرار است به تویوتا در زمینه طراحی سیستم‌‏ها و اپ‏لیکیشن‌های تحت معماری خودروهای باز این شرکت کمک کند.
تویوتا هم‌‏اکنون دارای یک بسته نرم‌‏افزاری ویژه با نام انتون (Entune) است که از آن در محصولاتش استفاده می‌‏کند.

پلت‏فرمی که آی‏‌بی‏‌ام برای تویوتا طراحی می‏‌کند دارای یک کیت توسعه نرم‏‌افزاری ویژه است. این شرکت می‏‌کوشد با عرضه یک پلت‏فرم تک نرم‌‏افزاره فرایند طراحی نرم‌‏افزارهای مورد نظر را افزایش دهد.

این پلت‏فرم دارای یک امولاتور ویژه است که کار آزمایش و تست نرم‌‏افزارهای طراحی شده را سهولت می‏‌بخشد. هسته اصلی این پلت‏فرم نیز میان‌‏افزار ویژه‏‌ای است که آی‌بی‌ام آن را Lotus Expeditor نامیده است.


کد مطلب: 31097

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31097/آی-بی-ام-تویوتا-پلت-فرم-توسعه-نرم-افزاری-می-سازد

ايتنا
  https://www.itna.ir