۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰

علاقه توسعه‏‌دهندگان نرم‌‏افزار به پلت‏فرم‌‏های PaaS در حال افزایش است

ایتنا- امسال به طور متوسط بیش از ۲۶۰ هزار دلار در حوزه پلت‏فرم‏‌های تحت پردازش ابری PaaS سرمایه‌‏گذاری می‌کنند.
علاقه توسعه‏‌دهندگان نرم‌‏افزار به پلت‏فرم‌‏های PaaS در حال افزایش است


نتایج یک مطالعه نشان می‌‏دهد علاقه توسعه‏‌دهندگان نرم‌‏افزار به پلت‏فرم‌‏های پردازش ابری (PaaS) در حال افزایش است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏سایت zdnet، استفاده از راهکارهای PaaS (پلت‏فرم‏‌های عرضه‏‌شده در قالب خدمات) در میان توسعه‏‌دهندگان نرم‌‏افزار در حال افزایش است. این یافتة مطالعه‏‌ای است که با حمایت شرکت پراگرس (Progress) انجام شده است.

در این مطالعه که در میان ۷۰۰ نفر از متخصصان آی‏.تی انجام شده است، ۷۰ درصد پاسخگویان گفته‏‌اند از راهکارهای تحت PaaS برای توسعه نرم‏‌افزار استفاده کرده‏‌اند و یا قصد دارند در آینده استفاده کنند. با این همه فقط ۱۸ درصد از آنها گفته‏‌اند که بیش از یک سال است که از این پلت‏فرم استفاده می‏‌کنند.

این یافته نشان می‏دهد استفاده از پلت‏فرم‏ PaaS برای توسعه نرم‏‌افزار در یک سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

راهکارهای تحت این پلت‏فرم زمینه دسترسی توسعه‏‌دهندگان نرم‏‌افزار به ابزارها، پلت‏فرم‏ها، پایگاه‌‏های داده و میان‌‏افزارهای شرکت‏‌های عرضه‏‌کننده فناوری‏‌های پردازش ابری عمومی (مثل مایکروسافت، آمازون و راک‏اسپیس) و فناوری‏‌های پردازش ابری خصوصی (مثل خدماتی که تحت پلت‏فرم‏‌های اوپن‌‏استاک و یا اوکالیپتوس (Eucalyptus)) را فراهم می‌‏کند.

در این مطالعه مزایای استفاده از پلت‏فرم‌‏های PaaS از نظر پاسخگویان نیز بررسی شده است. ۵۴ درصد گفته‌‏اند کاهش مقیاس زمانی لازم برای توسعه نرم‌‏افزار از جمله مهم‌ترین مزایای این فناوری است. ۵۱ درصد نیز به کاهش هزینه توسعه نرم‏‌افزار اشاره کرده‌‏اند. ۴۷ درصد نیز افزایش ظرفیت نوآوری را یکی از مزایای این فناوری دانسته‌‏اند.

برآوردهایی که توسط پژوهشگران در این مطالعه انجام شده است نشان می‌‏دهد هر کدام از کسب و کارهای تجاری قصد دارند امسال به طور متوسط بیش از ۲۶۰ هزار دلار در حوزه پلت‏فرم‏‌های تحت پردازش ابری PaaS سرمایه‌‏گذاری کنند.

پاسخگویان همچنین گفته‌‏اند انتظار دارند شرکت متبوع آنها سالانه حداکثر ۳ نرم‌‏افزار تحت PaaS را روانه بازار کند. بر اساس یافته‏‌های این مطالعه به طور متوسط شش ماه طول می‌‏کشد تا هر کدام از این نرم‌‏افزار توسعه یابد و مورد استفاده قرار گیرد.

۸۵ درصد از پاسخگویان گفته‏‌اند تقاضاهای درون‏‌سازمانی برای توسعه و استفاده از این‌گونه نرم‌‏افزارها در حال افزایش است. ۴۳ درصد نیز گفته‌‏اند سطوح بالای مدیریتی سازمان‌‏های متبوع آنها برای استفاده از این پلت‏فرم‏‌ها اصرار می‌‏ورزند.

یکی دیگر از یافته‏‌های جالب این مطالعه این است که کاربران پلت‏فرم‌‏های PaaS علاقه بیشتری به استفاده از زبان‏‌های برنامه‌‏نویسی جدید دارند. ۵۲ درصد از پاسخ‌گویان گفته‌‏اند سازمان‏‌های متبوع آنها قصد دارند در عرض ۳ سال آینده از زبان‏‌های برنامه‌‏نویسی جدیدی استفاده کنند.
کد مطلب: 31065
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام