۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸

نامه سفارشی چند ساعته به مقصد می‌رسد؟

ایتنا- به مقصد رسیدن بسته‌های پستی، بسته به دور یا نزدیک بودن مقصد، بین 24 تا 72 ساعت زمان می‌برد.
نامه سفارشی چند ساعته به مقصد می‌رسد؟


پست سفارشی سرویسی است که در قالب آن نسبت به پست‌ عادی سرعت بیشتری در ارسال‌نامه و مرسوله وجود دارد. با این حال مدت زمان ارسال مرسوله بسته به آدرس مقصد متفاوت است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، سرویس پست سفارشی سرویسی است که در آن فرستنده موفق به اخذ رسید شده و امکان پیگیری سرنوشت مرسوله خود را دارد.

افراد برای ارسال نامه‌ها یا بسته‌های پستی از این طریق می‌توانند به باجه‌های پست دولتی، آژانس‌های پستی، دفاتر خدمات ارتباطی یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و نسبت به ارسال محموله مورد نظر خود اقدام کنند.

اما مدت زمانی که برای ارسال یک بسته پستی به این شیوه در نظر گرفته شده براساس مقصد متفاوت است. در واقع برای ارسال هر محموله سفارشی در درون‌ شهر زمانی بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت و برای ارسال آن به شهرستان‌ها مدت زمانی مابین ۴۸ تا ۷۲ ساعت صرف می‌شود.

در مرسوله‌های خارج کشور نیز براساس اعلام سایت شرکت پست، حداکثر ۷۲ ساعت پس از رسیدن بسته به کشور مقصد، ارسال آن برای گیرنده صورت خواهد گرفت. اما برای ارسال بسته‌ها و نامه‌ها به شیوه‌ی سفارشی لازم است فرمی نیز پر شود که دراین فرم اطلاعاتی مانند نام فرستنده، شماره ملی، کدپستی، تلفن، آدرس مبدا، نام گیرنده، شماره ملی، کد پستی، تلفن و آدرس مقصد ذکر شود.

همچنین درج محتویات مرسوله و ارزش اظهار‌ شده ریالی آن هنگام تحویل مرسولات با ارزش اظهار شده الزامی است. در غیر این صورت پست هیچ‌گونه تعهدی مبنی بر ادعای فرستنده به جز پرداخت خسارت به میزان تعیین شده در بیمه عمومی نخواهد داشت.

علاوه بر این در صورت درج آدرس کامل و همچنین کد پستی گیرنده، مرسوله با توجه به امکانات و شرایط حمل‌ونقل کشوری (هوایی و زمینی) متناسب با نوع سرویس به مقصد ارسال و توزیع خواهد شد. با این حال اگر امکان توزیع مرسوله به هر دلیل میسر نشد، عین مرسوله با ذکر علت به فرستنده عودت خواهد شد.

فرصت لازم برای پیگیری مرسوله حداکثر سه ماه از تاریخ تحویل به پست محسوب می‌شود و در این ارتباط مشتری در صورت پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌تواند از طریق نشانی الکترونیکی یا با ارائه‌ی قبض رسید از هر واحد پستی سرنوشت نامه یا بسته ارسالی خود را پیگیری کنند.
کد مطلب: 31037
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام