۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۲

یک‌پنجم سازمان‌ها هنوز از ویندوز XP استفاده می‌کنند

ایتنا- آمارها می‌گویند ویندوز xp طرفداران پروپاقرص و وفادار خود را دارد!
یک‌پنجم سازمان‌ها هنوز از ویندوز XP استفاده می‌کنند


یکی از هر پنج سازمان کوچک و متوسط(SMB) همچنان از ویندوز XP استفاده می‌کند و این در حالی است که سیستم‌عامل یاد شده در مقابل انواع حملات سایبری و بدافزاری آسیب‌پذیر است و هیچ پشتیبانی از آن صورت نمی‌گیرد.


به‌‌ گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وبسایت theinquirer، مطالعه سه‌ ماهه توسط شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی Bitdefender نشان داد که ۱۸ درصد سازمان‌ها بدون به‌روزرسانی ویندوز XP همچنان از آن استفاده می‌کنند و این در حالی است که از تاریخ ۸ آپریل به بعد که این سیستم عامل بازنشسته شد، هیچ گونه پشتیبانی امنیتی از آن صورت نمی‌گیرد.


گفته می‌شود تنها یکی از شرکت‌های بازاریابی اینترنتی که در این تحقیق حضور داشت در طول دوره زمانی که مطالعه حاضر انجام شد با بیش از ۸۰۰ میلیون حمله بدافزاری مواجه شد.

"کاتالین کوزوی"(Catalin Cosoi) مدیر استراتژی‌های امنیتی Bitdefender در این خصوص گفت: «چند هفته پس از آنکه مایکروسافت اعلام کرد به پشتیبانی خود از ویندوز XP پاسخ داده است، یک آسیب‌پذیری جدید در مرورگر اینترنتی Internet Explorer کشف شد که کاربران این سیستم‌عامل را به خطر انداخت».
او در ادامه توضیح داد: «در این زمان مایکروسافت یک وصله امنیتی عرضه کرد که البته صاحبان ویندوز XP را نیز تحت پوشش قرار می‌داد. البته باید سازمان‌ها و شرکت‌ها باید توجه داشته باشند که این اتفاق مجددا صورت نمی‌گیرد و بنابراین کنار گذاشتن ویندوز XP برای همه کاربران اجباری است».

"میکو هایپونِن"(Mikko Hypponen) از کارشناسان شرکت امنیتی F-Secure نیز چندی پیش اعلام کرده بود: «من بسیار خوشحالم که مایکروسافت به فرآیند به‌روزرسانی ویندوز XP پایان داد. هنوز به درستی نمی‌دانم که چرا مایکروسافت پس از پایان پشتیبانی باز هم برای این محصول وصله امنیتی عرضه کرده است. مایکروسافت باید این کار را کنار بگذارد. البته باید توجه داشت که ویندوز XP هنوز نمرده است».

بررسی مرکز Bitdefender نشان داد، ۵۳ درصد کسب‌وکارها فضای کاری خود را به سیستم‌عامل Windows ۷ Professional انتقال داده‌اند و تعداد کمی از آن‌ها هم مبتنی بر ویندوز ۸ فعالیت می‌کنند.

این آمار و ارقام در حالی منتشر شده است که مرکز Net Applications نیز چندی پیش اعلام کرده بود سهم ویندوز ۷ از بازار جهانی رایانه‌های شخصی به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد و گسترش سهم ویندوز ۸ هم با کندی صورت می‌گیرد.
کد مطلب: 31025
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام