۶
۰
plusresetminus
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۶

وزیر ارتباطات: اینترنت کشور قطعا امن است

ایتنا - واعظی:‌ قطعا اینترنت کشور دارای امنیت لازم و مناسب است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: قطعا اینترنت کشور دارای امنیت لازم و مناسب است.


به گزارش ایتنا محمود واعظی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اظهاراتی که مبنی بر ناامن بودن اینترنت ایران صورت گرفته عنوان کرد: نمی‌توان این اظهارنظرها را منتسب به شورای عالی فضای مجازی دانست چرا که یکی از اعضای این شورا حتی بدون این که نام خود را اعلام کند مصاحبه‌ای کرده و در قالب آن مصاحبه مطالبی را مطرح کرده است که اصلا درست نیست.

وی ادامه داد:‌ این اظهارات مربوط به زمانی می‌شود که بنده وزیر نبوده‌ام اما به هر حال همکاران ما و وزرای قبلی که در وزارت ارتباطات زحمت کشیده‌اند فعالیت‌های متعددی داشتند و این درست نیست که حالا یکی پیدا شود و بگوید اینترنت ایران امنیت ندارد.

این عضو حقوقی شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر این‌که قطعا اینترنت کشور دارای امنیت لازم است، اظهار کرد:‌ آنهایی که پیش از این هم در این وزارتخانه کار می‌کردند به شیوه علمی کار کرده‌اند، حال ممکن است لازم بوده باشد که توسعه بیشتری در بخش‌های مختلف ایجاد می‌کردند که به دلایلی مانند نبود امکانات یا حتی این که سیاست‌های ابلاغ شده به آنها این چنین نبوده این توسعه در حد مورد نیاز انجام نشده باشد.

واعظی ادامه داد: در میان صحبت‌های صورت گرفته برخی اظهارات هم به امنیت شبکه ملی اطلاعات بازمی‌گردد که واقعا نمی‌توان برای شبکه‌ای که هنوز راه‌اندازی نشده اظهارنظر کرد. اکنون طراحی‌های مربوط به این شبکه صورت گرفته، مدل مفهومی آن آماده است و کارها طبق برنامه پیش می‌رود و بر همین اساس قرار است تا پایان سال ۹۴ این شبکه راه‌اندازی شود.

به گزارش ایسنا، چندی پیش برخی رسانه‌ها در قالب مصاحبه‌ای با یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی که بدون ذکر نام این عضو انجام شده بود، مطالب مختلفی درباره شبکه ملی اطلاعات و امنیت اینترنت در ایران مطرح کرده بودند.
 
کد مطلب: 31018
نام شما
آدرس ايميل شما


99soft
feedback
Iran, Islamic Republic of
مگه ما اینترنت داریم که امن باشه
اصلا اینترنت چی هست !!
ما که اینترنت ندیدیم ...
بیشتر کشورهای جهان اینترنت رایگان دارند با سرعت بالا , ما اینترنت داریم گرون با سرعت پایین !!
کاک حمزه
feedback
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای وزیر شما که نمی تونی یه برنامه بنویسی که دو عدد را با هم جمع کنه چطور می تونی از امنیت صحبت کنی مگه اینترنت ملته که با قوه قهریه مهارش کنی
feedback
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره؟ بنده ccie دارم اما برنامه نویسی در حد بسیار کم میدونم
feedback
Iran, Islamic Republic of
لازم نیست برنامه نویسی بلد باشه. فقط باید اراده این رو داشته باشه که به اوضاع سر و سامان بده. نه این که بله قربان گوی کسانی باشی که اینترنت رو تهدید علیه امنیت ملی میدونن.
professionalprogrammer.ir
feedback
Iran, Islamic Republic of
آره دمت گرم چه کسایی مملکت ما رو به دست گرفتن
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درسته چون قبلا تو کشورهای دیگه پیش اومده که بخاطر اینکه ۹۹درصد اینترنت فیلتر و یا بسته و قفل و زنجیر نشده بود از توش یهو یه گودزیلا بیرون اومدو کاربرو یه لقمه کرد از این رو دانشمندان و روشنفکران وووو... اینترنتی ایران تصمیم گرفتن این لطف و در حق مردم ایران، آزادترین کشور دنیا انجام بدن و اینترنت رو به قولی امن کنن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام