۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۷

گوگل کدهای منبع نرم‌افزار PDF را منتشر کرد

ایتنا- شرکت گوگل کدهای منبع مربوط نرم‌افزار PDF را در اختیار انجمن برنامه‌های متن‌باز گذاشت.
گوگل کدهای منبع نرم‌افزار PDF را منتشر کرد


این کدها که با نام Pdfium شناخته می‌‌شوند، برای مرورگر اینترنتی Chrome و فایل‌های مبتنی بر فرمت اسناد قابل حمل (PDF) مورد استفاده قرار می‌گیرند که برای این کار از فناوری Foxit بهره می‌برند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وبسایت theinquirer، "ایوجن زیونگ فاکسیت"(Eugene Xiong Foxit) بنیانگذار و مدیر شرکت Foxit در وبلاگ رسمی خود توضیح داد: « Foxit بسیار خرسند است که به عنوان فناوری ارایه‌کننده PDF برای پروژه متن‌باز کردن PDF برگزیده شده است. کارایی بالا، دقت بالا و نرم‌افزار مستقل از پلتفورم ما به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در سراسر جهان کمک می‌کند تا فناوری PDF را در جریان نوآوری‌های خود به راحتی به کار گیرند.»

شرکت Foxit که بیش از یک دهه است در این زمینه فعالیت می‌کند، به واسطه سیاست‌های خود در زمینه بارگذاری بسته‌های نرم‌افزاری بارها مورد انتقاد قرار گرفته است.
با این وجود گفته می‌شود که متن‌باز کردن نرم‌افزار مخصوص فایل‌های PDF این امکان را به Foxit می‌دهد تا تمرکز بیشتری بر کاربران سازمانی داشته باشد و از مزایای Pdfium هم بهره‌مند شود.

خبر مربوط به این اتفاق در صفحه شخصی "فرانسیس بوفورت"(Francois Beaufort) یکی از کارمندان شرکت گوگل در شبکه اجتماعی Google+ منتشر شد. او در این زمینه توضیح داد: «اگر پروژه بعدی شما مبتنی بر یک مجوز متن‌باز دنبال می‌شود، به شما توصیه می‌کنیم که در مورد عملکرد ساده PDFium آگاهی کسب کنید و دریابید که Chrome چگونه در سیستم داخلی خود از این فناوری بهره می‌برد.»

لازم به ذکر است که بخش‌های اصلی مربوط به کدهای منبع نرم‌افزار PDF همچنان در تصاحب شرکت Adobe باقی مانده و منتشر نشده است.

گوگل این روزها مشکلات فراوانی در زمینه مجوزهای مخصوص کدهای منبع دارد. زیرا شرکت اوراکل چندی پیش اعلام کرده بود که سیستم‌عامل اندروید در زمینه استفاده از کدهای منبع Java قانون کپی‌رایت را زیرپا گذاشته است.
کد مطلب: 30972
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام