۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۳

شوهانی: محدودیت فضای مجازی جواب نخواهد داد

ایتنا- نماینده مجلس: در فضای مجازی اصل باید گردش آزاد اطلاعات باشد.
شوهانی: محدودیت فضای مجازی جواب نخواهد داد


یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در فضای مجازی به ویژه سایتهای اجتماعی بنا باید بر گردش آزاد اطلاعات باشد،‌در این صورت گردش آزاد اطلاعات به ضرر نظام نخواهد بود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، احمد شوهانی  فیلترینگ برخی سایت‌ها و نرم‌افزارهای اجتماعی به دلیل برخی ضررها انجام می‌شود، به ویژه زمانی که احتمالا خدشه‌دار شدن امنیت ملی وجود داشته باشد.

نماینده مردم ایلام تاکید کرد: البته فلیترینگ این سایت‌ها و نرم‌افزارها بهتر است به صورت موقت انجام شود نمونه عینی آن کشور ترکیه است که به دلیل برخی مسائل امنیتی سایت اجتماعی فیسبوک را فیلتر کرد اما پس از چند روز رفع فلیتر شد.

وی تصریح کرد: پایبندی مسوولان ایرانی و ارزش‌ها و مسائل فرهنگی موجب فلیتر کردن برخی سایتها و شبکه‌های اجتماعی می‌شود. اما به طور کلی باید گفت مادامی که امنیت ملی و اجتماعی کشور خدشه‌دار نشود در فضای مجازی اصل باید گردش آزاد اطلاعات باشد.

شوهانی متذکر شد: محدودیت فضای مجازی نه جواب داده و نه خواهد داد و یقینا مردم و جوانان راهکارهایی را برای خروج از محدودیت‌ها پیدا می‌کنند اما بهتر است مسوولان به جای برخوردهای سلبی فرهنگ‌سازی کنند تا جامعه از نرم‌افزارها و سایتهای اجتماعی استفاده مناسب کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در عین حال هشدار داد: باید خود را در برابر فرهنگ ضداخلاقی غرب مجهز کنیم تا به نوعی بتوانیم با سایت‌ها و نرم‌افزاری‌هایی که ترویج فرهنگ منحط غربی و رواج فساد اخلاقی مقابله به مثل کنیم. به طور مثال با راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای می‌توان علاوه بر اینکه نیاز جامعه به شبکه‌های متنوع را تامین کرد کنترل نسبتا کاملی بر این برنامه‌ها داشت. البته قبل از آن باید فناوری‌ها و تکنولوژی ماهواره‌ای و فضای مجازی‌مان را ارتقا دهیم.

نماینده مردم ایلام تاکید کرد: دولت با سرمایه‌گذاری در این حوزه باید به نحوه منطقی از رفتن جوانان به سمت سایت‌ها و نرم‌افزارهای اجتماعی که در عین حال کارکرد منفی و ضدارزشی هم می‌توانند داشته باشند، جلوگیری کند.
کد مطلب: 30965
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام