۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۴

300 میلیارد تومان پرداخت اپراتورها برای دریافت مجوز نسل سوم

ایتنا- پس از پایان انحصار رایتل در زمینه خدمات 3G، زمینه ارائه نسل سوم برای سایر اپراتورها فراهم خواهد بود.
300 میلیارد تومان پرداخت اپراتورها برای دریافت مجوز نسل سوم


سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده است که حق امتیاز ارتقاء‌ پروانه فعالیت برای هر کدام از اپراتورهای متقاضی ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه، مبلغی معادل ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، پایان مردادماه امسال دوره انحصار رایتل به پایان خواهد رسید و اپراتورهای دیگر می‌توانند به ارائه خدمات نسل سه (3G) بپردازند.

اما برای این که اپراتورهای اول و دوم بتوانند به این عرصه ورود کنند سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان نهاد قانونگذار در حوزه ارتباطات کشور مقررات خاصی را در نظر گرفته است تا بنا بر اعلام این سازمان، با اجرای این اصول که در زمینه ارتقا و اصلاح پروانه فعالیت اپراتورهای موجود تلفن همراه تدوین شده بی طرفی نسبت به فناوری، ایجاد توازن و رقابت عادلانه در تخصیص طیف، فراهم کردن امکان صدور مجوز اپراتورهای مجازی، اجرایی کردن رومینگ ملی، اجرای طرح ترابرد پذیری شماره‌های تلفن همراه و یکنواخت شدن شماره گذاری و تعرفه‌ها حفظ و شرایط رقابتی، تنوع در بخش دسترسی به خدمات و حمایت از تولید داخل صورت گیرد.

بنا بر اعلام سازمان تنظیم مقررات ارتباطات براساس اعلام درخواست اپراتورهای متقاضی، بعد از به پایان رسیدن دوره حفاظت اپراتور سوم با رعایت مفاد حاکم نسبت به صدور مجوز ارتقا، اپراتورهای اول و دوم هم در صورت دریافت مجوزهای لازم می‌توانند به ارائه خدمات نسل سه بپردازند که البته ورود به این عرصه بنا به درخواست اپراتورها و بر اساس علاقه‌مندی آن‌ها صورت خواهد گرفت.

حال در شرایطی که کمی پیش از دو ماه تا پایان دوره انحصار رایتل باقیمانده این گونه اعلام شده است که واگذاری فرکانس در تکه باند ۲۱۰۰ و ۲۶۰۰ مگاهرتز و به صورت FDD خواهد بود و پس از تصویب و ابلاغ این مقررات و تامین شرایط برای پرداخت حق امتیاز، محدوده فرکانس حداقل مورد نیاز اپراتورهای متقاضی به آنها اعلام خواهد شد.

براین اساس کلیه اپراتورهای تلفن همراه با تایید سازمان و پس از اصلاح پروانه، می‌توانند بعد از پایان دوره حفاظت رایتل با استفاده از فناوری wifi به صورت برون ساختمانی نسبت به ارائه خدمات به مشترکین خود اقدام کنند.

البته صدور مجوز ارتقا برای اپراتورهای متقاضی منوط به پرداخت تمام بدهی‌ها، تعهدات مالی و جریمه‌ها و تسویه حساب با سازمان تنظیم مقررات شده و برای ورود به این حوزه اپراتورها ملزم به شفاف سازی و تسویه حساب مالی بین خود نیز شده‌اند.

همچنین این گونه اعلام شده است که اپراتورهای متقاضی ورود به این عرصه موظف به ارائه خدمات رومینگ ملی هستند و صدور مجوز ارتقا برای هر یک از اپراتورهای متقاضی منوط به راه اندازی خدمات رومینگ ملی حداقل سه ماه قبل ازصدور مجوز ارتقا در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این اپراتورهای متقاضی موظفند حداکثر ۱۸ ماه پس از صدور مجوز ارتقا نسبت به ارائه خدمات ترابرد شماره تلفن همراه براساس شرایط و ضوابط اعلام شده اقدام کنند.
کد مطلب: 30939
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام