۰
plusresetminus
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۸

هکرها سایت جام جهانی فوتبال را از پا درآوردند

ایتنا - از جمله این سایت‌های هک شده می‌توان به پایگاه اینترنتی آژانس‌های دولتی برزیل و حامیان سازمان FIFA از جمله شرکت خودروسازی Hyundai اشاره کرد.
هکرها سایت جام جهانی فوتبال را از پا درآوردند


گروهی از هکرها که خود را با نام "ناشناس برزیلی" معرفی کرده‌اند با انجام اقدامات گسترده توانستند در شب آغاز به کار مسابقات "جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل" سایت‌های محلی و پایگاه‌های اینترنتی مخصوص به حامیان مالی این مسابقات را از کار بیاندازند.


به گزارش ایتنا، مرکز خبری ITV.com گزارش داد که این گروه توانست مدیریت تعداد زیادی از پایگاه‌های اینترنتی را در دست بگیرد و تمامی آنها را از کار بیاندازد.

از جمله این سایت‌ها که طی حملات سایبری از دسترس خارج شدند می‌توان به پایگاه اینترنتی آژانس‌های دولتی برزیل و همچنین شرکا و حامیان سازمان FIFA از جمله شرکت خودروسازی Hyundai اشاره کرد.

این هکرها برای رسیدن به اهداف خود از حملات DDoS استفاده کردند و باعث شدند سایت‌ها به صورت جدی آسیب ببینند و از دسترس خارج شوند.

هکرها اعلام کردند که با این کار از دولت برزیل می‌خواهند ضمن توجه به برگزاری مسابقات، به نیازهای مردم هم توجه کند که البته این پیام اعتراضی در صفحه نخست بسیاری از سایت‌های هک شده منتشر شد.


یکی از هکرها که خود را "ناخدا چه‌گوارا" معرفی کرده است و ادعا می‌کند که در گروه "ناشناس‌های برزیلی" عضویت دارد روز گذشته به خبرگزاری رویترز توضیح داد: «ما طی چند روز گذشته بسیار درگیر بودیم و حملات سایبری ما هنوز پایان نیافته است.»

او گفت: «شرکت‌ها و صنایعی که با دولت برزیل همکاری می‌کنند و به منظور برگزاری هرچه بهتر مسابقات حقوق مردم را زیرپا گذاشته‌اند به طور قطع با این حملات مواجه خواهند شد و می‌توان پیش‌بینی کرد که حمله به بخش‌های اصلی مسابقات و ایجاد اختلال در آن‌ها نیز به وقوع خواهد پیوست.»

به گفته رویترز، کارشناسان امنیتی بسیار نگران نبود زیرساخت‌های امنیتی قوی و نبود آگاهی کافی در برزیل هستند که این مسئله می‌تواند خطرات سایبری را دوچندان کند.

 
کد مطلب: 30917
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام