۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۰

نیمی از جمعیت موبایلی جهان ساکن آسیا-پاسیفیک هستند

ایتنا - تا پایان سال 2013 میلادی در منطقه آسیا پاسیفیک بیش از 1.7 میلیارد مشترک تلفن همراه حضور داشتند و این در حالی بوده است که تعداد کل جمعیت موبایلی جهان 3.4 میلیارد نفر محاسبه می‌شود.
نیمی از جمعیت موبایلی جهان ساکن آسیا-پاسیفیک هستند


منطقه آسیا پاسیفیک نیمی از مشترکان تلفن همراه جهان را در خود جا داده است و این طور که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تعداد این افراد تا سال ۲۰۲۰ با رشد قابل ملاحظه افزایش میابد.


به گزارش ایتنا از رایورز، مرکز GSMA در تازه‌ترین گزارش آماری خود اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی در منطقه آسیا پاسیفیک بیش از ۱.۷ میلیارد مشترک تلفن همراه حضور داشتند و این در حالی بوده است که تعداد کل جمعیت موبایلی جهان ۳.۴ میلیارد نفر محاسبه می‌شود.

بر این اساس می‌توان گفت که نیمی از مشترکان تلفن همراه جهان در آسیا پاسیفیک زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که از هم‌اکنون تا سال ۲۰۲۰ میلادی تعداد جمعیت موبایلی این منطقه با نرخ ثابت سالانه ۵.۵ درصد افزایش یابد.

با این روند احتمال می‌رود که در سال ۲۰۲۰ میلادی جمعیت موبایلی منطقه آسیا پاسیفیک به بیش از ۲.۴ میلیارد نفر برسد و در این دوره زمانی ۶ ساله فقط سرعت رشد مشترکان موبایلی در منطقه صحرای آفریقا بیشتر باشد.


تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی تعداد ارتباطات موبایلی در منطقه آسیا پاسیفیک ۳.۴ میلیارد عدد محاسبه شده است که احتمال می‌رود در سال ۲۰۲۰ این رقم از مرز ۴.۸ میلیارد ارتباط موبایلی هم عبور کند.

آسیا پاسیفیک هم‌اکنون چهار بازار اصلی شامل چین، هند، ژاپن و اندونزی را شامل می‌شود که این چهار کشور درمجموع قطب اصلی تلفن‌همراه در جهان را تشکیل می‌دهند.

چین که بزرگ‌ترین بازار موبایلی جهان است تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۶۳۰ میلیون مشترک تلفن‌همراه داشته است و با این رقم می‌توان گفت ۴۶ درصد ساکنان کشور چین تلفن همراه دارند.

 
کد مطلب: 30873
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام