۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۵

تقاضا برای کاهش نفوذ گوگل در اروپا

ایتنا- این‌روزها انگشت‌های اتهام زیادی به سوی گوگل نشانه رفته است!
تقاضا برای کاهش نفوذ گوگل در اروپا


شرکت‌های اروپایی خواستار کاهش نفوذ گوگل در اروپا هستند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت‌های اروپایی از جمله انتشاراتی آلمانی "اکسل اشپرینگر" و انتشاراتی فرانسوی "لاگارد"، گوگل را به سوء‌استفاده از حق انحصاری خود در زمینه‌های مختلف متهم می‌کنند و خواهان محدود کردن قدرت نفوذ این شرکت در اروپا هستند.

اریک اشمیت، رییس هیات‌مدیره گوگل هفته آینده برای دیدار با زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان به این کشور سفر می‌کند تا درباره‌ فعالیت‌های این شرکت در اروپا با او گفت‌وگو کند.

این شرکت آمریکایی چندی است که از سوی شرکت‌های رسانه‌ای و اینترنتی آلمانی و اروپایی مورد انتقاد قرار گرفته است. بنگاه‌های انتشاراتی آلمانی مانند "اکسل اشپرینگر"، "مادزاک اند فونکه"، انتشاراتی فرانسوی "لاگارد" و چند شرکت دیگر، گوگل را متهم به سوء‌استفاده از حق انحصاری خود از جمله در رابطه با نتایج جستجوهای کاربران این پایگاه می‌کنند.

آمارهای منتشره نشان می‌دهند که گوگل بیش از ۹۰ در صد بازار ارتباط‌های دنیای مجازی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در اختیار دارد. این شرکت، هم‌چنین دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است و روزانه بیش از یک میلیارد درخواست جستجو دریافت می‌کند.

زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان چندی پیش در مقاله‌ای نوشت که در صدد است دامنه‌ فعالیت‌ها و گسترش نهادهای تولیدی وابسته به گوگل را مورد بررسی قرار دهد.

طبق اطلاعات دویچه وله، این امر به منظور تعیین چگونگی ارائه خدمات گوگل به کاربران و تاثیرگذاری بر نوع انتخاب و خرید کالاهایی که در نتیجه‌ جستجوهای کاربران در گوگل حاصل شده، صورت می‌گیرد.

رییس هیات‌مدیره گوگل این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید: بعضی وقت‌ها، کسانی که به ما انتقاد می‌کنند، خیلی از کار ما اطلاع ندارند.
کد مطلب: 30865
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام