۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۴

سلامت دیجیتالی می‌شود

ایتنا- "سلامت" برای یاری رساندن به کهن‌سالان و میان‌سالان طراحی شده و منجر به تحولی در بهداشت فردی در جهان خواهد شد.


برنامه سلامت دیجیتال به عنوان تحولی عظیم در عرصه سلامت و آگاه‌سازی مردم نسبت به وضعیت سلامت خود در دنیای امروز، راه‌اندازی شده و سامسونگ الکترونیک مبتکر این طرح است که با هدف یاری‌رسانی به جمعیت میانسال‌ و کهن‌سال دنیا و استفاده از فناوری‌های روز دنیا در بهبود کیفیت زندگی افراد، برنامه سلامت دیجیتال را معرفی کرده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، این برنامه با مشارکت دانشگاه کالیفرنیا (UCSF) در قالب زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تهیه شده است و به همه خلاقان عرصه فناوری اجازه می‌دهد برای توسعه سلامت دیجیتال با استفاده از الگوریتم‌ها و حسگرهای پیشرفته، ایده‌پردازی کنند و به جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن‌ها بپردازند.

در حال حاضر بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر سالمند بالای ۶۰ سال در جهان زندگی می‌کنند و ایده سلامت دیجیتال می‌تواند زمینه خوبی برای نوآوری و تحول در عرصه بهداشت فردی در جهان باشد.

دوک پارک - مدیرعامل سامسونگ در ایران - با اشاره به این که جمعیت ایران نیز در دهه‌های آینده رو به میان‌سالی خواهد رفت، گفت: «ما بر این باروریم که این نوآوری به عنوان نخستین گام در توسعه سلامت دیجیتال ضروری است، به همین دلیل از همه متخصصان و برنامه‌نویسان دعوت می‌کنیم تا برای خلق این نوآوری نوین که به سالم زیستن مردم کمک می‌کنند به سامسونگ بپیوندند.»

ایده سلامت دیجیتال سامسونگ یک فرصت هیجان‌انگیز برای برنامه‌نویسان خلاق در دنیای نوین فناوری است تا گردهم بیایند و محصولاتی را تولید کنند تا کاربران بتوانند بدون نیاز به پزشک از میزان سلامتی خود مطلع شوند.

مرکز استراتژی و نوآوری سامسونگ (SSIC)، این پلت فرم‌ها را در قالب یک دستبند پوشیدنی ارائه کرده و نقشه سخت افزاری (Blue Print) آن نیز برای سنجش ضربان قلب، میزان تنفس و فشار خون طراحی شده است.

سیم‌باند (Simband) سخت‌افزار تازه سامسونگ است که به عنوان یک مرجع، نقشه سخت افزاری را در اختیار همه متخصصان قرار می‌دهد.

به این وسیله می‌توان از جدیدترین حسگرهای این محصول مطلع شد و در بخش‌های مختلفی چون طراحی داخلی سخت‌افزار، فناوری حسگرهای پیشرفته و الگوریتم‌ها، ایده‌ها و محصولات تازه‌ای خلق کرد. این پلت فرم به شکل تجاری فروخته نمی‌شود.

سامی (SAMI) پلت فرم نرم‌افزاری سامسونگ نیز با استفاده از تکنولوژی Cloud این فرصت را به کاربران خود می‌دهد تا انبوهی از اطلاعات متنوع را جمع‌آوری و تحلیل کنند.

همچنین به انواع دستگاه‌ها و حسگرها - بدون توجه به نوع آنها- اجازه می‌دهد تا از منابع متعدد، اطلاعات مختلفی را جمع‌آوری کند. این سیستم همچنین امکان ذخیره اطلاعات با هر فرمت و ساختاری را در Cloud به صورت امن فراهم می‌کند.

تلفیق فناوری، الگوریتم‌ها و حسگرهای Simband و بستر نرم‌افزاری SAMI فهم از بدن و میزان سلامت را در سطح عمیق‌تری برای انسان‌ها ممکن ساخته است. توسعه این بخش می‌تواند رویکردی تازه که تا پیش از این غیرقابل تصور بوده را در بحث بهداشت و سلامت فردی در جهان مطرح کند.

سامسونگ الکترونیک برای ایده سلامت دیجیتال ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده تا بتواند نوآوری‌های این حوزه را شناسایی کرده و با توسعه آن‌ها، بهداشت فردی در جهان را متحول سازد.
کد مطلب: 30830
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام