۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴

رگولاتوری: تعرفه‌های اینترنت موبایل بازنگری می‌شود

ایتنا- شاید به این دلیل که GPRS سرویسی نسبتا نوپا در کشور است، قوانین سفت و سختی برایش وجود ندارد.
رگولاتوری: تعرفه‌های اینترنت موبایل بازنگری می‌شود


معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد: تعرفه‌های GPRS (اینترنت موبایل) نیاز به بازنگری دارد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، صادق عباسی شاهکوه در پاسخ به گلایه‌های برخی کاربران درباره رقم‌های بالایی که گاهی برای اینترنت در قبض‌ها ذکر می شود، اظهار کرد: اگر کاربران از اینترنت تلفن همراه استفاده نمی کنند لازم است که حتما اینترنت خود را غیرفعال کنند.

معاون رگولاتوری در عین حال گفت: به هر حال تعرفه اینترنت موبایل در کشور ما به طور طبیعی کمی بالاست که البته اپراتورهای تلفن همراه هم این مساله را مورد توجه قرار داده و تعرفه‌های خود را کمتر از سقف مجاز انتخاب کرده‌اند اما همان طور که گفته شده به طور کلی هزینه اینترنت موبایل به طور آزاد و بدون استفاده از بسته‌های تخفیفی کمی بالاست.

وی با تاکید بر این‌که سازمان تنظیم مقررات این تصور را ندارد که در هزینه‌های مربوط به اینترنت مشترکان تخلفی صورت گرفته باشد، گفت: با این وجود اگر کاربری همچنان این احساس را دارد که در قبض او اشتباهی صورت گرفته می تواند این موضوع را از طریق سازمان تنظیم مقررات پیگیری و بررسی کند.

وی در عین حال عنوان کرد: لازم است که در این زمینه فرهنگ سازی‌های لازم صورت بگیرد چرا که به هر صورت برخی از نرم افزارها هستند که در صورت روشن بودن اینترنت موبایل به طور خودکار به روز می شوند به همین دلیل لازم است این اطلاعات به مردم داده شود تا آنها از بروز چنین مشکلاتی در امان باشند.

عباسی در ادامه با اشاره به این‌که در حال حاضر تعرفه‌های اینترنت موبایل نیاز به بازنگری دارد عنوان کرد: به مرور زمان با افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند میزان استفاده از اینترنت موبایل هم افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل لازم است که تعرفه‌های این بخش بار دیگر مورد بررسی مجدد قرار گیرد. چرا که زمانی که این تعرفه‌ها وضع شد میزان استفاده از اینترنت موبایل به مانند امروز نبود اما حال با گسترش استفاده ازاین تکنولوژی لازم است تعرفه‌های آن مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: پیش ازاین با توجه به میزان استفاده کاربران از ADSL (اینترنت پرسرعت خانگی) تعرفه‌های این بخش که فوری‌تر بود مورد بازنگری قرار گرفت. اما حال با توجه به میزان گسترش استفاده از GPRS لازم است که این بخش نیز مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

عباسی ادامه داد: البته با این وجود همان طور که گفتیم بحث فرهنگ سازی نباید فراموش شود چرا که استفاده از گوشی‌های هوشمند با ورود نسل ۳ شدت گرفته و اطلاعات لازم در این زمینه در اختیار مردم قرار نگرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شاید یکی از مسائلی که موجب بالا رفتن رقم برخی قبض‌ها در دوره های جدید می‌شود مربوط به مسائلی مانند اینترنت باشد که به هر حال لازم است با بازبینی این تعرفه‌ها این مشکلات حل شود.
کد مطلب: 30806
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام