۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲

اُفت ۱۶ درصدی بازار راهکارهای دورحضوری در سه ماهه اول ۲۰۱۴

ایتنا- بازار راهکاری دورحضوری و ویدئوکنفرانس نسبت به سه ماهه اول سال گذشته 16درصد افت داشته است.
اُفت ۱۶ درصدی بازار راهکارهای دورحضوری در سه ماهه اول ۲۰۱۴


برآوردهای شرکت پژوهشی آی‌دی‌سی نشان می‌‏دهد بازار راهکارها و تجهیزات دورحضوری و ویدئوکنفرانس در اولین سه‌ماهه سال ۲۰۱۴ حدود ۱۶ درصد اُفت داشته است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏سایت آی‌دی‌سی، بازار راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۵.۹ درصد و در مقایسه با سه‌ماهه پایان ۲۰۱۳ حدود ۲۰ درصد اُفت داشته است.

بنابراین برآوردها حجم بازار این راهکارها و تجهیزات در سه‌ماهه اول امسال به ۴۷۳.۵ میلیون دلار رسیده است. حجم کلی راهکارهای فروخته‏‌شده در این حوزه نیز در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۳.۳ درصد و در مقایسه با سه‌ماهه قبل ۶.۲ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، بازار راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس فقط در کشورهای آمریکای لاتین ۱.۸ درصد رشد مثبت داشته است. البته این رشد فقط در مقایسه با سه‌ماهه قبلی مثبت بوده است.

اگر مجموع درآمدهای عرضه‏‌کنندگان این راهکارها با دوره مشابه سال قبل مقایسه شود، شاهد افت ۱۹.۸ درصدی این بازار در کشورهای خاورمیانه، آفریقا و اروپا و کاهش ۱۶.۴ درصدی آن در کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام خواهیم بود. اُفت این بازار در آمریکای شمالی و آمریکای لاتین نیز به ترتیب ۱۳.۴ درصد و ۵.۱ درصد بوده است.

گزارش آی دی سی نشان می‏دهد شرکت سیسکو همچنان بزرگ‌ترین عرضه‌‏کننده این بازار است، هرچند که درآمد این شرکت در این دوره در مقایسه با سال گذشته ۲۲.۴ درصد کاهش داشته است.

سهم سیسکو از این بازار در این دوره ۴۰.۱ درصد بوده است. شرکت پلی‏کام (Polycom) نیز علیرغم افت درآمدی ۷.۳ درصدی که در این دوره داشته است جایگاه دوم این بازار را از آن خودکرده است.

شرکت چینی هواوی نیز که درآمدهایش در این حوزه ۱.۹ درصد کمتر از دوره مشابه سال قبل بوده است، جایگاه سوم بازار را به خود اختصاص داده است.

ریچ کاستلو، یکی از تحلیل‏گران ارشد آی‏‌دی‏‌سی از عواملی مثل تأخیر در تصمیم‏‌گیری مشتریان برای خرید این راهکارها، وجود سیستم‏‌های کم‏‌هزینه و محصولات نرم‏‌افزار-محور و عرضه خدمات ویدئوکنفرانس تحت فناوری پردازش ابری به‌عنوان مهم‌ترین دلایل افت بازار این راهکارها یادکرده است.
کد مطلب: 30774
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام