۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۶
پایان تولید تلفن همراه در آمریکا

شعبه آمریکایی موتورولا تعطیل می‌شود

ایتنا - شرکت لنوو به این نتیجه رسیده است که شعبه آمریکایی موتورولا و کارخانه آن در تگزاس کارایی چندانی ندارد و بهتر است که تا پایان سال جاری میلادی تعطیل شود.
شعبه آمریکایی موتورولا تعطیل می‌شود


یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شد گوشی هوشمند Moto X محبوبیت زیادی در سراسر جهان کسب کند، تولید تمام قطعات این محصول و سرهم کردن آن در کشور آمریکا بود.


به گزارش ایتنا از رایورز، شرکت موتورولا برای آنکه بتواند در بازار رقابتی گوشی‌های هوشمند حرفی برای گفتن داشته باشد کارخانه بزرگی در تگزاس آمریکا راه‌اندازی کرد و تمام گوشی‌های هوشمند پیشرفته و اصلی خود را در این کارخانه به تولید انبوه رساند.

البته تولید مناسب و قابل قبول این کارخانه پس از گذشت مدتی کاهش یافت و همین مسئله باعث شد طی چند ماه گذشته بیش از ۴ هزار کارمند از این مرکز اخراج شوند و کارخانه موتورولا در تگزاس تنها ۷۰۰ کارمند در اختیار داشته باشد.

فلسفه موتورولا برای تولید شعبه اصلی در کشور آمریکا کاهش هزینه ارسال و افزایش سرعت دسترسی مشتریان به نسل جدید گوشی‌های هوشمند بود که البته برای سال‌های طولانی این تئوری به درستی عمل کرد.

شرکت موتورولا در همین کارخانه هفته‌ای ۱۰۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند Moto X را به تولید رساند با همین ترفند موفق شد قیمت گوشی یاد شده را به میزان قابل ملاحظه کاهش دهد.
اما این روزها به نظر می‌رسد که دلایل یاد شده برای باز نگه داشتن این کارخانه بزرگ کافی نبوده است.

 

یکی دیگر از عواملی که بر فعالیت کارخانه موتورولا در تگزاس آمریکا تاثیر قابل ملاحظه برجا گذاشت، شرکت چینی لنوو بود.

شرکت لنوو چند ماه قبل مرکز تولید تلفن‌های همراه و دستگاه‌های موبایلی موتورولا را از گوگل خریداری کرد تا از این طریق بتواند سهم بیشتری در بازار جهانی گوشی داشته باشد.

اما شرکت لنوو این روزها به این نتیجه رسیده است که شعبه آمریکایی موتورولا و کارخانه آن در تگزاس کارایی چندانی ندارد و بهتر است که تا پایان سال جاری میلادی تعطیل شود.

کد مطلب: 30765
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام