۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹

پیش‌بینی کاهش فروش تبلت در ۲۰۱۴

ایتنا- شاید وقتی شما موبایلی بخرید که صفحه نمایش بزرگ‌تری داشته باشد، دیگر نیازی به تبلت نداشته باشید!
پیش‌بینی کاهش فروش تبلت در ۲۰۱۴


مرکز تحقیقاتی آی.دی.سی اعلام کرد که با بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند بازار تبلت کمتر از میزان انتظار رشد خواهد کرد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از theinquirer مرکز تحقیقاتی داده‌ها آی دی سی در گزارش این هفته خود اعلام کرد که با بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند بازار تبلت کمتر از میزان انتظار رشد خواهد کرد.
این مرکز پیش‌بینی قبلی خود درباره فروش سالانه ۲۶۰.۹ میلیون دستگاه را به ۲۴۵.۵ میلیون دستگاه اصلاح کرده است.

بر اساس پیش‌بینی این موسسه تحقیقاتی تبلت‌های ۷ تا ۸ اینچی ۴۴.۵ درصد از فروش را تشکیل می‌دهند ، تبلت‌های ۸ تا ۱۱ اینچی ۴۷.۳ درصد و تبلت‌های بیش از ۱۱ اینچی مانند Galaxy Note Pro ۱۲.۲ تنها ۱.۹ درصد از بازار را به خود اختصاص دهند که این نشان از توجه بیشتر کاربران به صفحه نمایش‌های کوچک‌تر دارد.

با نگاهی دقیق‌تر به آمار ارائه شده می‌بینیم که میانگین رشد ۱۲.۱ درصدی فروش تبلت در سال‌های گذشته که در سال ۲۰۱۳ به یکباره به ۵۱.۸ درصد رسید تا حد زیادی به خاطر عرضه فبلت‌هایی مانند گلکسی نوت ۳ سامسونگ و و HTC One Max بوده است که دستگاه‌هایی بین گوشی موبایل و تبلت هستند.

تا‌م‌ مینل محقق موسسه آی دی سی می‌گوید: ظهور فبلت‌ها یعنی گوشی‌هایی با صفحه نمایش ۵.۵ اینچ و بیشتر باعث می‌شود بسیاری از مردم جای خرید تبلت به سمت خرید چنین دستگاههای روی بیاورند.

گزارش‌های اخیر از موسسه تحقیقاتی جانیپر هم نشان می‌دهد که فروش دستگاه‌های فبلت در ۴ سال آینده رشد ۶۰۰ درصدی خواهد داشت و به ۱۲۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید.

مینل دو دلیل دیگر را برای کاهش فروش تبلت‌ها در سال ۲۰۱۴ عنوان می‌کند اول اینکه بسیاری از افراد به جای خرید یک مدل جدید از تبلت سعی می‌کنند از تبلت‌های قدیمی خود استفاده کنند؛ دوم اینکه تبلت قدیمی خود را در اختیار یکی دیگر از اعضای خانواده قرار می‌دهند تا در هزینه‌ها صرفه جویی کنند.
کد مطلب: 30757
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام