۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۰
ادعای تازه شرکت امنیتی آمریکایی:

جاسوسی سایبری هکرهای ایرانی از مقامات آمریکایی و اسرائیلی

ایتنا - هدف این اقدامات جاسوسی از ژنرال‌های چهار ستاره نیروی دریایی آمریکا، نمایندگان مجلس و سفرای آمریکا و مقامات کشورهای افغانستان، بریتانیا، عراق، اسرائیل،‌عربستان سعودی و سوریه بوده است.
جاسوسی سایبری هکرهای ایرانی از مقامات آمریکایی و اسرائیلی


این طور که یک شرکت امنیتی گزارش داده است، هکرهای ایرانی در اقدامی بی‌سابقه موفق شدند پس از سه سال تلاش و ایجاد حساب‌های کاربری غیرواقعی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری جعلی، از مقامات ارشد سیاسی و نظامی در آمریکا، اسرائیل و دیگر کشورها جاسوسی کنند.


به گزارش ایتنا،‌ مرکز امنیت سایبری ISight Partners که ادعا می‌کند با بررسی‌های خود از این پروژه پرده برداشته است توضیح داد که هدف این اقدامات جاسوسی از ژنرال‌های چهار ستاره نیروی دریایی آمریکا، نمایندگان مجلس و سفرای آمریکا و مقامات کشورهای افغانستان، بریتانیا، عراق، اسرائیل،‌ عربستان سعودی و سوریه بوده است.

این مرکز امنیتی در مورد قربانیان این اقدامات توضیحی نداد و اعلام کرد که نمی‌تواند نوع اطلاعاتی که توسط هکرها سرقت شده است را مشخص کند.

البته در گزارش این مرکز که توسط خبرگزاری رویترز به چاپ رسیده است گفته شد که گروه هکری تلاش کرده است به شبکه‌های مراکز دولتی و شرکت‌های بزرگ دسترسی پیدا کند و البته به سیستم‌های اطلاعاتی مربوط به سلاح‌ها و مذاکرات دیپلماتیک هم دسترسی داشته باشد.

"تیفانی جونز"(Tiffany Jones) مدیر مرکز iSight در این خصوص به خبرگزاری رویترز توضیح داد: «اگر این اتفاق برای مدت طولانی صورت گرفته باشد می‌توان گفت که این گروه هکری به موفقیت رسیده‌اند.»


لازم به ذکر است که این شرکت امنیتی به صورت خصوصی اداره می‌شود و دفتر مرکزی آن در شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا واقع شده است و البته، در زمینه خدمات اطلاعاتی مربوط به تهدیدهای سایبری فعالیت می‌کند.

به گفته این مرکز، هکرهای ایرانی در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی برای ۱۴ شخصیت مختلف حساب‌های کاربری تقلبی درست کردند،‌ برای این حساب‌های کاربری اطلاعات ساختگی ارایه کردند و در نهایت موفق شدند از این طریق به اهداف خود دسترسی پیدا کنند.
 
کد مطلب: 30744
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
خب که چی حالا؟؟؟
این همه هزینه و کوشش واس این چیزا؟
چرا جایی که باید کار بشه نمیشه؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام