کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چین سرورهای IBM را تحریم کرد

10 خرداد 1393 ساعت 11:47

ایتنا - چینی‌ها به بهانه جلوگیری از به خطر افتادن امنیت مالی قصد دارند استفاده از سرورهای IBM را برای بانک‌های خود ممنوع کنند.




دولت چین که چند روز قبل دستور تحریم سیستم‌عامل ویندوز ۸ مایکروسافت را صادر کرد، در جدیدترین تصمیمات خود قصد دارد استفاده از سرورهای IBM را هم کنار بگذارد.


به گزارش ایتنا از رایورز، آژانس‌های دولتی چین در حال بررسی میزان کارآمدی سرورهای IBM در بانک‌های این کشور هستند و این طور که خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است، چینی‌ها به بهانه جلوگیری از به خطر افتادن امنیت خود قصد دارند استفاده از سرورهای IBM را برای بانک‌های خود ممنوع کنند.

از جمله سازمان‌هایی که این مسئله را به دقت بررسی می‌کنند و قصد دارند طرح یاد شده را در آینده نزدیک به اجرا بگذارند می‌توان به "بانک جمهوری خلق چین" و "وزارت دارایی چین" اشاره کرد.

قرار است نتایج حاصل از بررسی این مراکز روی سرورهای IBM در "کمیته امنیت اینترنت" که با حضور "زی جینپینگ"(Xi Jinping) رئیس جمهور چین برگزار می‌شود، مطرح شود.

لازم به ذکر است که رئیس جمهور چین علاقه زیادی به مسئله امنیت سایبری و سیستم‌های کنترل اینترنت دارد و از سال گذشته که به این سمَت منصور شده، اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام داده است.

 

یک مقام ارشد IT در یکی از چهار بانک اصلی چین که نخواست نامش فاش شود در این خصوص گفت: «ما هنوز هیچ خبری مبنی بر دستور رسمی برای جلوگیری از سرورهای IBM نشنیده‌ایم.»

او توضیح داد: «ما هنوز هیچ سیستم سخت‌افزاری جایگزین که در کشور چین تولید شده باشد و بتوانیم آن‌ها را جایگزین محصولات IBM کنیم، سراغ نداریم.»

لازم به ذکر است که بررسی سرورهای IBM آخرین اقدام پکن علیه واشنگتن محسوب می‌شود تا بتواند ماجرای ممنوعیت صدور روادید برای شهروندان چینی و حضور در کنفرانس‌های امنیت اینترنتی توسط آمریکا را جبران کند.
 


کد مطلب: 30701

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/30701/چین-سرورهای-ibm-تحریم

ايتنا
  https://www.itna.ir