۳
۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸
با سرعت 622 مگابیت در ثانیه

استفاده از اینترنت پرسرعت روی کره ماه ممکن شد

ایتنا - داده‌های ارسال شده با سرعت بارگذاری 622 مگابیت در ثانیه به کره ماه رسیدند تا با این اتفاق دسترسی به اینترنت پرسرعت روی کره ماه هم وجود داشته باشد.
استفاده از اینترنت پرسرعت روی کره ماه ممکن شد


تلاش بشر برای حضور هرچه بیشتر در فضای خارج از زمین روز به‌روز بیشتر می‌شود و از هم‌اکنون پیش‌بینی شده است که در آینده اماکن سکونت انسان در کرات دیگر فراهم شود و در این جریان برقراری ارتباط بین ساکنان فضا با کره زمین نقش مهمی ایفا می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز، به منظور پاسخگویی به این نیاز، گروهی از محققان دانشگاه MIT با همکاری دانشمندان سازمان فضایی ناسا برای نخستین بار امکان استفاده از خطوط پهن‌باند بی‌سیم در فضا را فراهم کردند.

دانشمندان برای انجام این کار از چهار تلسکوپ قوی استفاده کردند که هر یک از آن‌ها در یکی از ترمینال‌های زمینی در نیو مکزیکو واقع شده بود.

در این جریان همچنین یک سیستم انتقال‌دهنده لیزری برای ارسال پالس‌های کدگذاری شده از طریق فناوری مادون قرمز برای هر تلسکوپ استفاده شد و این سیستم در نهایت توانست داده‌ها را در فاصله بین کره زمین تا کره ماه رد و بدل کند.

گفته شده است که داده‌های ارسال شده با سرعت بارگذاری ۶۲۲ مگابیت در ثانیه به کره ماه رسیدند تا با این اتفاق دسترسی به اینترنت پرسرعت روی کره ماه هم وجود داشته باشد.


"مارک استیونس"(Mark Stevens) از محققان دانشگاه MIT توضیح داد که انتقال داده‌ها از طریق نور و فناوری مادون قرمز مهم‌ترین تحول در این زمینه محسوب می‌شود و برای نخستین بار مورد استفاده قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که هر یک از چهار تلسکوپ یاد شده داده‌ها را در بخش‌های مختلف به کره ماه ارسال کردند و در نهایت یک گیرنده مخصوص تمامی آن‌ها را به صورت یکجا دریافت کرد.

دانشمندان هم‌اکنون طرحی را بررسی می‌کنند که به موجب آن کابل‌های فیبر نوری می‌توانند روی سطح کره ماه مورد استفاده قرار گیرند.
 
کد مطلب: 30696
نام شما
آدرس ايميل شما


جاوید
feedback
Iran, Islamic Republic of
622 مگابیت در ثانیه در کره ماه اونوقت 128 کیلوبایت برای کاربران خانگی در ایران!!!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
اون هم بین پنجاه نفر تقسیم شده.
ramat
feedback
Iran, Islamic Republic of
البته دراینده ای نزدیک اینترنت مجانی میشود ازطریق ماهواره توسط کشورهای پیشرفته.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام