۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۳

ادامه اختلاف چین و آمریکا به دلیل جاسوسی اینترنتی

ایتنا- چین و آمریکا یکدیگر را متهم به جاوسی اینترنتی می‌کنند.
ادامه اختلاف چین و آمریکا به دلیل جاسوسی اینترنتی


اختلافات چین و آمریکا در خصوص جاسوسی اینترنتی به مرحله جدیدی رسیده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، در پی اعلام جرم آمریکا علیه افسران چینی، سفیر آمریکا در پکن به وزارت خارجه احضار و اعتراض دولت چین به او ابلاغ شد.

پکن همچنین گفته است در واکنش به اعلام جرم از سوی آمریکا، اقدامات بیشتری را انجام خواهد داد، اما در مورد جزئیات آن اقدامات توضیحی نداده است.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که روز دوشنبه وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد دادگاهی در این کشور علیه پنج افسر ارتش چین که از شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه‌های انرژی هسته‌ای، فلزات و صنایع تولیدکننده تجهیزات خورشیدی جاسوسی می‌کردند، اعلام جرم کرده است.

اندکی پس از انتشار خبر اعلام جرم دادگاه آمریکا علیه نظامیان چینی، وزارت امور خارجه چین مکس باکوس، سفیر آمریکا در این کشور را فراخواند و پیام اعتراض پکن را به او ابلاغ کرد.

پکن اتهامات وارده به افسران ارشد کشورش را تکذیب کرده و از آمریکا خواسته است تا اتهام وارده را لغو کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان این که این واشنگتن است که درباره عملکردش در فضای سایبری باید به دنیا توضیح دهد گفت: آمریکا به جای این که توضیحی ارائه دهد، درست و نادرست را در هم می آمیزد. چین از آمریکا می خواهد که توضیح روشنی در این باره بدهد و دست از چنین اقداماتی بردارد.

به گزارش صدای آمریکا، آمریکا پیشتر هم چین را به هک کردن کامپیوترهای این کشور و سرقت تکنولوژی نظامی و تجاری متهم کرده بود. اما این نخستین باری است که بطور علنی چین را متهم به جاسوسی سایبری می‌کند و افرادی را بطور مشخص در این زمینه مسوول می داند.

در اعلام جرم آمریکا آمده است که هکرهای نظامی چین عضو گروه هکرهای ارتش آن کشور موسوم به واحد ۶۱۳۹۸ بودند و با هدف سرقت اطلاعاتی که می‌تواند برای رقبای شرکت‌های تجاری آمریکا در چین مفید باشد، اقدام به جاسوسی اینترنتی کرده‌اند.

در مقابل، چین می گوید قضیه ادوارد اسنودن، کارمند پیشین اطلاعات آمریکا و ویکی لیکس نشان می‌دهد که آمریکا در مورد امنیت اینترنتی تا چه حد دروغ می‌گوید.

در همین حال رادیو چین اعلام کرد که سخنگوی اداره ملی اطلاعات اینترنتی چین جدیدترین مدارک مستند بر حملات اینترنتی آمریکا به چین را فاش و عنوان کرد آمریکا بزرگ‌ترین جاسوس اینترنتی جهان و حمله کننده به شبکه اینترنتی چین است.

این سخنگو مدارک یادشده را در پاسخ به اقدام وزارت دادگستری آمریکا در دادخواهی علیه پنج افسر نظامی چین به اتهام جاسوسی اینترنتی، فاش کرد.

وی گفت: جدیدترین داده‌های مرکز فوریت‌های شبکه اینترنتی چین نشان می‌دهد در دو ماه گذشته ۲۰۷۷ دستگاه کنترل کننده تروجان و بات نت داخلی آمریکا، ۱.۱۸ میلیون دستگاه رایانه چینی را تحت کنترل قرار داده و در همان مدت ۵۶۳ صفحه فیشینگ سوار بر ۱۳۵ دستگاه رایانه آمریکایی منجر به ۱۴ هزار کلاه برداری به ضرر مشترکان چینی از جمله فاش شدن اطلاعات شخصی آنها شده است.
کد مطلب: 30632
نام شما
آدرس ايميل شما


مهدی
feedback
چین و روسیه همیشه و همه جا خراب کاری میکنند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام