۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۵
خروج سونی از بازار جهانی رایانه

VAIO ماه آینده از شرکت سونی جدا می‌شود

ایتنا - فرآیند واگذاری مرکز تولید رایانه‌های شخصی سونی به یک شرکت ژاپنی در تاریخ اول ژوئیه به اتمام می‌رسد تا از این زمان به بعد کاربران جهانی با سری رایانه‌های VAIO سونی برای همیشه خداحافظی کنند.
VAIO ماه آینده از شرکت سونی جدا می‌شود


شرکت سونی در ماه فوریه از سال جاری میلادی اعلام کرده بود که قصد دارد مرکز VAIO خود به عنوان بازوی تولیدکننده رایانه شخصی را به مرکز Japan Industrial Partners برساند.


به گزارش ایتنا از رایورز، با گذشت ۳ ماه از این اتفاق هم اکنون گفته شده است که فرآیند واگذاری مرکز تولید رایانه‌های شخصی سونی به یک شرکت ژاپنی در تاریخ اول ژوئیه به اتمام می‌رسد تا از این زمان به بعد کاربران جهانی با سری رایانه‌های VAIO سونی برای همیشه خداحافظی کنند.

با این اتفاق قرار است که هر زمان که سونی به صورت رسمی فعالیت خود را در بازار جهانی رایانه‌های شخصی به اتمام رساند، شرکتی مستقل با نام VAIO Corporation معرفی شود.

این شرکت ژاپنی الکترونیکی طی ماه‌های گذشته تمرکز فراوانی بر تولید محصولات موبایلی داشته است و این روزها می‌کوشد سهم بیشتری از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی را در اختیار بگیرد.

البته باید توجه داشت که سونی همچنان زیرمجموعه‌های تولید گیرنده‌های تلویزیونی، کنسول بازی، سیستم صوتی خانگی و دوربین دیجیتالی را حفظ کرده است. اما عمر تولید سری رایانه‌های شخصی VAIO در این شرکت به سر رسید.


لازم به ذکر است که سونی در بخش تولید رایانه‌های شخصی خود طی چند سال گذشته مشکلات فراوانی را پیش‌روی خود دید و این بخش همواره با ضررهای مالی قابل ملاحظه همراه بود.

با توجه به اینکه مدل‌های اخیر لپ‌تاپ‌های جدید تولید شده در شرکت سونی ظاهر معمولی داشتند، این شرکت بخش عمده محبوبیت خود در بازار جهانی را از دست داد و به همین خاطر سرانجام تصمیم گرفت مرکز VAIO را واگذار کند.
 
کد مطلب: 30578
نام شما
آدرس ايميل شما