کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گام‌های اساسی مخابرات برای رسیدن به باند پهن

خبرگزاری ايسنا , 27 ارديبهشت 1393 ساعت 14:32

ایتنا- قنبریان: مخابرات در سال‌ گذشته با رشدی بیش از ۱۵ درصد به درآمدی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان رسیده است.




معاون شبکه شرکت مخابرات ایران گفت: استفاده از باند پهن برای استفاده از فضای مجازی شاه‌کلید شاخص‌های توسعه اقتصادی در هر کشور است و ما گام‌های اساسی برای رسیدن به این هدف بزرگ برداشته‌ایم.


به گزارش ایتنا از یسنا، عبدالعظیم قنبریان در مراسم افتتاحیه پروژه‌های مخابرات اظهار کرد: در سال ۸۸ حدود ۹۸۵ هزار مشترک پرسرعت و ADSL در کشور داشتیم و اکنون این تعداد به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک رسیده است. همچنین در سال ۸۸، ۳۱۷ هزار پورت در کشور موجود بود که اکنون حدود چهار میلیون پورت داریم.

وی افزود: ۲۳۶ هزار مشترک تلفن ثابت در سال ۸۸ به مخابرات اضافه شد که این عدد در سال ۹۲ به ۹۸۴ هزار تلفن ثابت رسیده و اکنون ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت داریم.

قنبریان تصریح‌ کرد: در سال ۹۲، ۴۱۷ هزار مشترک دائم و حدود ۶ میلیون مشترک اعتباری داشته‌ایم. همچنین مخابرات در سال‌ گذشته با رشدی بیش از ۱۵ درصد به درآمدی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان رسیده است.

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران ادامه‌ داد: سال‌ گذشته هزار و ۲۱۱ روستا برای ارتباط رسانی دیتا در برنامه قرار گرفت که تاکنون ۹۸۳ روستا در کشور به این ارتباط ‌رسانی دست یافته‌اند. مبنای تغییراتی که در حوزه‌های شبکه و IT صورت می‌گیرد توسعه به صورت متمرکز و سرویس‌دهی گسترده در کشور است.

وی تاکید کرد: اکنون دو پروژه بزرگ در دست طراحی داریم که اعتبار تخصیص یافته برای طراحی آن بیش از ۳۰ میلیون دلار است. همچنین ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مهاجرت به سویچ نسل نو در نظر گرفته شده است.

قنبریان خاطرنشان‌کرد: شرکت مخابرات ایران در حوزه IT پرچم‌دار سرویس‌های این حوزه به بیشتر سازمان‌ها و دستگاه‌ها خواهد بود.


کد مطلب: 30561

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/30561/گام-های-اساسی-مخابرات-رسیدن-باند-پهن

ايتنا
  https://www.itna.ir