کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

كشف برنامه‌های تقلبی در فروشگاه‌های گوگل پلی و ویندوزفون

27 ارديبهشت 1393 ساعت 12:08

ایتنا- طراحان این كلاهبرداری از لوگوی برندهای معروف از جمله كسپراسكی، Avira، موزیلا فایرفاكس، گوگل كروم، موبایل اپرا، IE و سافاری نیز سوء استفاده می كنند.




ماه گذشته شركت گوگل به كاربرانی كه یك برنامه تقلبی آنتی‌ویروس را از فروشگاه گوگل پلی خریده بودند، اعلام كرد كه می‌توانند پول خود را پس بگیرند اما به نظر می‌رسد این كلاهبرداری ادامه دارد.
اخیرا محققان امنیتی برنامه‌های مشابهی را در هر دو فروشگاه گوگل پلی و ویندوزفون شناسایی كردند.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، محققان آزمایشگاه كسپراسكی یك برنامه تقلبی را با نام Kaspersky Mobile در فروشگاه ویندوزفون پیدا كردند و این موضوعی غیرعادی است زیرا اولا مجرمان سایبری بیشتر فروشگاه گوگل پلی را مورد هدف قرار می‌دهند و ثانیا شركت كسپراسكی محصول آنتی ویروسی برای ویندوز فون ندارد.

Roman Unuchek، مدیر واحد بدافزار آزمایشگاه كسپراسكی اظهار داشت: این برنامه تقلبی از لوگوی كسپراسكی و سایر المان‌های برندها استفاده می‌كند و همچنین هنگام اجرا شدن، از اسكن شدن فایل ها جلوگیری می كند.

برند كسپراسكی تنها برندی نیست كه در این كلاهبرداری از آن سوءاستفاده می شود. طراحان این كلاهبرداری از لوگوی سایر برندهای معروف دیگر از جمله Avira، موزیلا فایرفاكس، گوگل كروم، موبایل اپرا، IE و سافاری نیز سوء استفاده كرده‌اند.

یكی از برنامه های تقلبی ویندوز فون از نامی مشابه یك برنامه آنتی ویروس تقلبی در فروشگاه گوگل پلی با عنوان Virus Shield استفاده كرده است.

همچنین محققان یك برنامه تقلبی با برند كسپراسكی را در فروشگاه گوگل پلی با عنوان آ«تی ویروس ۲۰۱۴ كسپراسكی شناسایی كردند.
توضیحات این برنامه از یك صفحه رسمی در گوگل پلی كه مربوط به یكی از محصولات معتبر می باشد، نسخه برداری شده است.

Unuchek اشاره كرد كه به نظر می رسد تعداد این نوع كلاهبرداری در حال افزایش می باشد. واقعیت آن است كه مكانیزم هایی كه توسط فروشگاه های رسمی به كار برده می شود نمی توانند با این نوع كلاهبرداری ها مقابله نمایند.
 


کد مطلب: 30552

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/30552/كشف-برنامه-های-تقلبی-فروشگاه-های-گوگل-پلی-ویندوزفون

ايتنا
  https://www.itna.ir