۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵
نگاهی به اخبار امنیت فضای مجازی در هفته گذشته

هکرهای 20 ساله و یک مشت پول کثیف

ایتنا- فقط سهل‌انگاری می‌تواند جلوی نفوذ هکرها به حریم خصوصی شما و به دام افتادنتان را بگیرد.
هکرهای 20 ساله و یک مشت پول کثیف


فضای مجازی و بویژه اینترنت گاهی به مکانی برای کسب درآمد و کلاهبرداری بسیاری از سودجویان تبدیل شده است. درهمین رابطه اتفاقاتی می‌افتد که توجه به آن‌ها می‌تواند جلوی سهل‌انگاری بسیاری از کاربران را بگیرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا پلیس فتا در هفته گذشته افراد بسیاری را دستگیر کرد که علت دستگیری آن‌ها انجام خلاف در محیط فضای مجازی کشور بوده است.

هکرهای ۲۰ تا ۲۵ ساله حکمران فضای مجازی کرمان
رییس پلیس فتای استان کرمان اعلام کرد اکثر هکرهای این استان که دست‌گیر شدند سنی بین ۲۰ تا ۲۵ سال دارند و۱۷ درصد این متهمان زن هستند.

کامبیز اسماعیلی بیشترین جرائم سایبری در استان کرمان را به ترتیب مربوطه به برداشت از حساب بانکی افراد، نشر اکاذیب،هتک حیثیت و انتقام جویی دانست.

پول‌هایی از جنس عکس‌های مبتذل
پلیس فتا استان کردستان در این هفته دو نفر را به جرم راه اندازی سایت غیراخلاقی و کلاهبرداری ۳۰ میلیون تومانی از کاربران این سایت دستگیر کرد.

این سایت با گذاشتن عکس‌های مبتذل کاربران را به سمت خود می‌کشید. با طراحی صورت گرفته در این سایت از کاربران خواسته می شد که تنها با پرداخت هزار تومان روی عکس مورد نظر کلیک کرده تا اطلاعات تکمیلی در اختیار آنان قرار گیرد.

کاربران پس از کلیک روی هر کدام از تصاویر به درگاه جعلی پرداخت یکی از بانک‌ها که به طرز ماهرانه‌ای طراحی شده بود متصل می‌شدند. سپس افراد بعد از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود کلیه اطلاعات حسابشان را به مهاجمان ارسال می‌کردند.
متهمان با این شگرد اقدام به خرید شارژهای ایرانسل و همراه اول کرده و کارتهای مربوطه را به فروش می رساندند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کردستان در رابطه با این موضوع گفته است: از سیستم رایانه متهمان تعداد ۴۸ فقره شماره کارت بانکی مربوط به افراد مختلف کشف که از این طریق بیش از ۳۰ میلیون تومان انواع کارت شارژ تلفن همراه خریداری شده است.

۲۰ میلیون جریمه یک دوستی ساده
هفته گذشته پسری جوان که قصد اخاذی ۲۰ میلیونی از دختر مشهدی را داشت در دام پلیس فتای مشهد افتاد.

این دختر می‌گوید حدود یک سال پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی با پسری که خود را هم سن او معرفی کرده، آشنا شده و پس از یکسال، رابطه دوستی خود را روی موبایل ادامه داده است. بعد از گذشت زمانی کوتاه پسر از دختر خواستگاری کرده و او را برای آشنایی بیشتر به منزل خود دعوت می‌کند و وی بدون اطلاع خانواده به منزل وی رفته است.

فردای آن روز در شبکه اجتماعی تحت موبایل، پسر فیلم‌هایی که بی‌خبر از دختر گرفته شده را برایش ارسال کرده و در ازای آن مبلغی معادل ۲۰ میلیون تومان را خواسته است.

رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی در رابطه با این پرونده گفته است: با توجه به طرح شکایت توسط شاکی، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و کارشناسان در بررسیهای فنی و عملیاتی صورت گرفته طی ۲۴ ساعت مجرم را دستگیر و به همراه سیستم رایانه‌اش، او را به پلیس فتا منتقل کردند.

متهم که از دستگیری‌اش متحیر شده بود با دیدن شواهد به جرم خود اعتراف کرد و در رابطه با این موضوع گفت: ابتدا قصد نداشتم از شاکی پول بگیرم و فیلم را برای خودم گرفته بودم ولی وقتی موضوع را با دوستانم درمیان گذاشتم آنها تحریکم کردند که می توانی وجهی را از شاکی در قبال فیلمی که داری بگیری و فکر نمی کردم اهمیت این کار تا این حد زیاد باشد.
کد مطلب: 30547
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام