۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱

نیمی از مدیران آی‌تی به‌دنبال سازگاری با استراتژی‌های سازمانی هستند

ایتنا- ایتنا- مطالعات نشان می‌دهند همچنان موانعی وجود دارد که از یکپارچگی بخش‌های فناوری و تجاری سازمان جلوگیری می‌کند.
نیمی از مدیران آی‌تی به‌دنبال سازگاری با استراتژی‌های سازمانی هستند


در حالی که مدیران اطلاعاتی می‌کوشند بین واحد فناوری اطلاعات و واحد تجاری سازمان هماهنگی بیشتری برقرار کنند، مطالعه جدید انجام شده به سفارش مرکز Red Had نشان می‌دهد همچنان موانعی وجود دارد که از یکپارچگی بخش‌های فناوری و تجاری سازمان جلوگیری می‌کند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‌سایت itp، این بررسی را مرکز IDG Research انجام داده است و طی آن ۱۰۰ نفر در سطح مدیران فناوری سازمان‌ها و رده‌های بالا‌تر مورد نظرسنجی قرار گرفتند و در مورد نقش‌ کنونی خود و پست آتی به عنوان مدیر اطلاعاتی سازمان به سوالات پاسخ دادند.

بر اساس نتایج به‌دست آمده، تعداد زیادی از مدیران اطلاعاتی سازمان و مدیران ارشد حوزه IT سازمان بخش اعظم زمان خود را صرف حرکت روبه‌جلو در این زمینه می‌کنند و ۴۸ درصد این افراد اعلام کرده‌اند که ارتقا فعالیت‌های حوزه IT و قابلیت‌های اجرایی سیستم‌ها یکی از ۵ حوزه‌ای بوده است که روی آن تمرکز داشته‌اند.

در این میان ۴۷ درصد افراد یاد شده اظهار داشتند که اجرای سیستم‌ها و معماری جدید یکی از ۵ هدف اصلی آن‌ها محسوب می‌شده است.
برخلاف درخواست روزافزون فضای کاری، بسیاری از مدیران اطلاعاتی همچنان در فعالیت‌های تجاری سازمان هم حضور دارند و ۴۵ درصد این افراد ادعا کرده‌اند بخش اعظم زمان خود را به سازگاری نوآوری‌های فناورانه با اهداف تجاری اختصاص می‌دهند.

بر اساس نتایج این بررسی، مدیران IT در سازمان تمایل دارند زمان بیشتری را برای مشارکت در استراتژی‌های سازمانی اختصاص دهند. زمانی که از این افراد در مورد اختصاص زمان بیشتر طی ۳ تا ۵ سال آینده سوال شد، ۴۸ درصد آن‌ها پاسخ دادند که ترجیح می‌دهند فرصت‌های بیشتر برای رقابت در فضاهای مختلف را شناسایی کنند.

علاوه بر این، ۴۲ درصد اظهار داشتند که ترجیح می‌دهند همکاری‌های فضای IT و تجارت نزدیک‌تر شود، ۴۱ درصد به ارایه نوآوری‌های مخصوص کسب‌وکار اشاره کردند و ۳۵ درصد هم گفتند که می‌خواهند نوآوری‌های فناوری اطلاعات را با اهداف سازمانی تطبیق دهند.
کد مطلب: 30499
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام